صدور جواز صنعتی برای 1950 طرح صنعتی در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای یک هزار و ۹۵۰ طرح صنعتی جواز تاسیس در سطح استان صادر شده است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی با بیان اینکه در صورت بهره برداری از این طرح های صنعتی پیش بینی اشتغالزایی ۳۰ هزار و ۷۹۳ نفر شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری لازم برای بهره برداری از این طرح ها، ۶۸۷ میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: انتظار می رود با اجرایی کردن این طرح های صنعتی در حوزه اشتغال استان شاهد رونق و توسعه همه جانبه باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: مهمترین طرح های صنعتی که مد نظر است شامل ورق اسلب فولاد قروه، آهن اسفنجی فولاد کردستان در بیجار، آهن اسفنجی سقز و کنستانتره کیما معادن سپاهان بیجار است.

خلیقی ادامه داد: همچنین گندله فولاد کاوان، پروکسل و منگنز همدان و اسلب سرامیکی کاشی کسری از دیگر طرح های صنعتی استان است.

وی همچنین به شمش طلای کردستان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با سرمایه گذاری شستا کلنگ زنی آن شکل گرفته و با آغاز به کار آن بستر اشتغالزایی ۳۵۰ نفر در شهرستان سقز شکل می گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر در حوزه صنعت ۹۶۶ واحد صنعتی داریم که موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند.

خلیقی اظهار کرد: اشتغالزایی اسمی این تعداد واحد صنعتی ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر است و سرمایه گذاری که تا کنون در این واحدهای تولیدی شکل گرفته است ۴۴ هزار و ۲۸ میلیارد ریال است.

وی افزود: از ۹۹۶ واحد صنعتی ۶۳۳ واحد فعال، ۱۶۵ غیر فعال و ۱۹۸ واحد هم به صورت نیمه فعال است.

کد خبر 43040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha