بغداد  علاقه مند به تداوم  شرکت و همکاری راهبردی  بلندمدت  با آلمان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – وزیر خارجه عراق گفت: کشورش علاقه مند به تداوم مشارکت و همکاری راهبردی بلندت مدت و تحقق موازنه در روابط خارجی با کشورهای همسایه است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «شفق نیوز» براساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه عراق ، این اظهارات فواد حسین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و دیدار با تعدادی از نمایندگان پارلمان آلمان از حزب اتحاد دمکرات مسیحی بیان شده است.
این بیانیه حاکی است که وزیر خارجه عراق ضمن تشکر از مشارکت آلمان در سرکوب و نابودی داعش ، به تلاش های دولت عراق برای تمرکز بر ارائه خدمات، توسعه اقتصادی و تصویب قوانین مهم وعلاقه مندی عراق برای دستیابی به موازنه در روابط خارجی با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه و ایجاد ثبات در روابط موجود بین کشورها ، به آنچه در نخستین کنفرانس همکاری و مشارکت در بغداد و دومین کنفرانس در امان پایتخت اردن روی داد، اشاره کرد.
در این بیانیه آمده است که وزیر امور خارجه عراق در سخنان خود بر لزوم فعال سازی همکاری ها با طرف آلمانی در بخش های مختلف مرتبط با اقتصاد، انرژی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: عراق علاقه مند به تداوم مشارکت راهبردی و همکاری بلندمدت با آلمان است..
فوادحسین در خاتمه از مواففت پارلمان آلمان با نابودی تروریست های داعشی به دلیل نسل کشی ایزدی ها در عراق ستایش کرد.

کد خبر 43014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha