نجات جان کوهنورد ۲۹ ساله در ارتفاعات سلماس

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از نجات کوهنورد ۲۹ ساله در ارتفاعات کوه آوران شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی توسط دو تیم تخصصی کوهستان این جمعیت خبر داد.

به گزارش کردپرس، حمید محبوبی در این باره گفت: ظهر روز گذشته طی تماس تلفنی با مرکز کنترل هماهنگی عملیات جمعیت هلال استان مبنی بر گرفتاری کوهنورد ۲۹ ساله در ارتفاعات کوه آوران شهرستان سلماس ساعت ۱۲ و ۵۵ دقیقه دو تیم تخصصی کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی بیان کرد: تیم های امدادی اعزامی شامل ۲ تیم تخصصی امداد کوهستان و ۲ نفر پرسنل به عنوان تیم پیشرو و ۱ تیم پشتیبان به محل حادثه اعزام و پس از ۳ ساعت به فرد دسترسی پیدا کردند.

او افزود: فرد مذکور دچار شکستگی از ناحیه پا، ترومای لگن و خراشیدگی صورت و دستها شده بود که اقداماتی همچون فیکس سر و گردن، آتل محل شکستگی و سایر اقدامات پیش بیمارستانی توسط تیم اعزامی جمعیت هلال انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: عملیات جستجو، نجات و انتقال فرد کوهنورد پس از ۶ ساعت با موفقیت به پایان رسید و مصدوم را پس از انتقال به محل امن به عوامل اورژانس تحویل دادند.

محبوبی در پایان ضمن قدردانی و عرض خداقوت خدمت تیم امدادی و عملیاتی افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی و ناپایدار آب و هوا تمامی عوامل امدادی این جمعیت به صورت شبانه روزی آماده باش بوده و در تمامی محورهای مواصلاتی و پرتردد مشغول خدمت رسانی هستند.

کد خبر 42903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha