نامزد مورد نظر اردوغان برای ریاست دادگاه قانون اساسی ترکیه رأی نیاورد

سرویس ترکیه - نامزد مورد نظر اردوغان برای ریاست دادگاه قانون اساسی ترکیه رأی نیاورد و رئیس قبلی در سمت خود ابقا شد.

به گزارش کردپرس، زهدی ارسلان رئیس فعلی دادگاه قانون اساسی ترکیه (AYM) که مدت 4 ساله خدمت او در این سمت 13 فوریه به پایان می رسد، با اکثریت آرای اعضای دادگاه قانون اساسی ترکیه، یک بار دیگر به این سمت انتخاب شد.

به نوشته جمهوریت، زهدی ارسلان رئیس دادگاه قانون اساسی ترکیه که با 8 رأی از میان 15 نفر، برای دومین بار به ریاست این سازمان درآمد، در حالی در سمت خود ابقا شد، که اخبار غیر رسمی حاکی از تمایل رجب طیب اردوغان رئیس جمهور به انتخاب نامزدی دیگر به نام عرفان فیدان بود.

با این حال پس از پیروزی ارسلان در انتخابات داخلی دادگاه قانون اساسی، اردوغان انتخاب مجدد او را تبریک گفت.

گفتنی است، در روزهای گذشته اوزگور اول نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در سخنانی مدعی شد که اردوغان با به عضویت در آوردن عرفان فیدان بدون سوابق لازم در این زمینه در دادگاه قانون اساسی، در حال تلاش برای به ریاست رساندن او در این سازمان است.

از سوی دیگر ارسلان به عنوان رئیس دادگاه قانونی اساسی ترکیه، در سال های اخیر به ویژه در پروسه دادگاه انحلال حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از سوی مقامات حزب حرکت ملی (MHP) مورد انتقاد قرار گرفته بود. دولت باغچه لی پیشتر با اتهام زدن به ارسلان برای اهمال در روند انحلال HDP، خواستار انحلال دادگاه قانون اساسی ترکیه شده بود.

کد خبر 42269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha