چرا اربیل  از کارکنان خود  به عنوان سپر انسانی در مقابل بغداد استفاده می کند؟

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده  مستقل مجلس عراق اراستان بصره از دولت اقلیم کردستان سئوال کرد که  چرا اربیل  از کارکنان خود  به عنوان سپر انسانی در مقابل بغداد استفاده می کند؟

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ارث نیوز» مصطفی سند در مصاحبه ای تلویزیونی ، گفت : دولت اقلیم کردستان همیشه می گوید که مبلغ 200 میلیارد دیناری که بغداد در اختیار اربیل قرار می دهد ،متعلق به کارکنان اقلیم کردستان است، ولی چرا نمی گوید که از این مبلغ برای کارهای دیگری استفاده می کند ، چراکه اربیل تاکنون 14 تریلیون دینار برای سال 2022 و 11 تریلیون دینار برای سال 2021 از دولت فدرال دریافت کرده و پیش بینی می شود در سال جاری ، 13 تریلیون دینار دیگر از بغداد دریافت کند.

سند افزود: « بخشی از این مبالغی که در اختیار اربیل قرار داد شده ، می تواند برای پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان هزینه شود، ولی چرا دولت اقلیم می گوید این 200 میلیارد دینار که غیرقانونی است ،فقط برای کارکنان اقلیم هزینه می شود؟ لذا میتوان گفت که این 200 میلیارد دینارمتعلق به کارکنان دولت اقلیم است و این اربیل است که رزق و روزی آنها را قطع کرده است.»

کد خبر 42049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha