پس از برگزاری جلسه  حزب دمکرات  و اتحادیه میهنی ، نشست پارلمان  اقلیم برگزار می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ مسئول اطلاع رسانی پارلمان اقلیم اعلام کرد: انتظار می رود پس از برگزاری نشست دفترهای سیاسی دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان در روز شنبه، جلسه پارلمان نیز  درباره موضوعات اصلاح قانون انتخابات و رأی دادن به تغییرات پستهای (وزارتخانه‌ای) و پارلمانی برگزار شود.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو: روز پنجشنبه تاریخ ۲۰۲۳/۱/۲۶ «سامان احمد» مدیر اطلاع رسانی پارلمان کردستان به شبکه روداو گفت: انتظار می‌رود که پارلمان جلسه غیررسمی خود را درباره تغییرات پستهای(وزارتخانه‌ای) و پارلمانی برگزار کند ، همزمان یکی از اولویتهای پارلمان در دستورکار اول، پیشنهادات قانونی است که از جانب فراکسیونهای پارلمان به هیئت رییسه مجلس تقدیم شده است. و درباره اصلاح قانون انتخابات و فعال کردن کمیسیون عالی مستقل انتخابات است.

سامان احمد گفت:« دستورکار دوم برای پیشنهاد قانونی اصلاح قانون انتخابات و فعال کردن کمیسیون عالی مستقل نیاز به توافق نیروها و احزاب سیاسی خارج از پارلمان را دارد برای اینکه قانون انتخابات اصلاح شود و دیدگاهها و نقطه نظرات همه در آن گنجانده شود.
تاریخ ۲۰۲۳/۱۱/۳۰ پارلمان کردستان جلسه‌ای برگزار کرد و پیش نویس دوم لایحه قانون کار در اقلیم کردستان را تصویب کرد، سامان احمد گفت: همه امورات مربوط به این لایحه به انجام رسیده اند تنها مرحله رای دادن به آن باقی مانده است، که پیش بینی می شود این کار در برنامه کاری نشست آینده پارلمان انجام گیرد.
قرار است روز شنبه ۲۰۲۳/۱/۲۸ دفتر سیاسی دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی در سلیمانیه مذاکره کنند، هیأت پارتی به ریاست محمود محمد عضو هیئت اجرایی دفتر سیاسی پارتی متشکل است از دکتر هیمن هورامی ، علی حسین، دکتر پشتیوان صادق عضو دفتر سیاسی، و دکتر امید صباح عضو کمیته داخلی.
هیأت اتحادیه میهنی متشکل است از قباد طالبانی عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی، درباز کسرت رسول و آسو مامند اعضای دفترسیاسی اتحادیه میهنی ، امین بابه شبخ عضو دفتر سیاسی و مسئول دفتر ارتباطات، دکتر دارا رشید عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی
براساس گزارشات رسیده پارتی و اتحادیه میهنی مجموعه ای از موضوعات مختلف را در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار می دهند که آشکارترین آن ها موضوع انتخابات پارلمان کردستان و بازگشت اتحادیه میهنی به جلسات کابینه ،موضوع درآمدها و هزینه و اتخاذ موضعی هماهنگ در مقابل بغداد و امور خارجه است.
حدود یکسال است اتحادیه میهنی و پارتی اختلافات عمیقی بر سر بعضی موضوعات دارند که با ترور افسر «هاوکار جاف» افسر مبارزه با ترور در شهر اربیل این اختلافات بالا گرفت و دوطرف به یکدیگر اتهاماتی وارد کردند. به همین دلیل از اکتبر ۲۰۲۲ قباد طالبانی در جلسات کابینه شرکت نمی‌کند.

کد خبر 41977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha