توافقات دو جانبه مرزبانی ایلام و گارد مرزی منطقه سوم عراق

سرویس ایلام - فرمانده مرزبانی استان ایلام با فرمانده گارد مرزی منطقه سوم عراق در شهر بدره عراق دیدار و بر گسترش تعاملات تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دوازدهمین نشست سرهنگ ستاد فرج رستمی، فرمانده مرزبانی استان ایلام با سرلشکر حسین الهادی محمد فرمانده گارد مرزی منطقه سوم عراق در راستای ارتقاء تعاملات و ایجاد روابط صمیمانه در خاک کشور عراق در شهر مرزی بدره این کشور برگزار شد.

بر اساس روابط عمومی مرزبانی ایلام، در اين ديدار فرمانده گارد مرزی منطقه سوم عراق عنوان داشت: امروز سالروز پیروزی کشور عراق برابر داعش است که هیچ وقت مردم عراق پشتیبانی کشور دوست و برادر ایران از ملت و دولت عراق را فراموش نخواهند کرد و هرگز شهادت دو تن از سرداران مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط استکبار جهانی را فراموش نمی کنیم.

او گفت: از مسئولین جمهوری اسلامی ایران به علت تسهیل در تردد زائران ابا اعبدالله الحسین(ع) در اربعین امسال که نزدیک به پنج میلیون زائر امام حسین (ع) به عتبات عالیات مشرف شدند نیز تشکر می‌کنم.

سرهنگ ستاد فرج رستمی فرمانده مرزبانی استان ایلام نیز در این دیدار گفت: کشور عراق اشتراکات مذهبی و ملی زیادی با کشور جمهوری اسلامی ایران دارد و این اشتراکات باعث وحدت بین دو کشور شده است.

وی افزود: تعامل خوبی بین کلانتران مرزی ایران و عراق وجود دارد که این تعامل باعث تقویت مرزی و ایجاد امنیت پایدار در مرزهای مشترک دو کشور است.

بر اساس اين گزارش در اين ديدار فرماندهان مرزباني استان ايلام و مرزباني منطقه سه کشور عراق ضمن تأکيد بر تداوم روابط صميمانه، بر موارد متعددی از جمله تحويل اتباع دو کشور به کلانتران مرز که به صورت سهوی وارد خاک طرف مقابل می شوند، تبادل اطلاعات پيرامون تردد تروريست ها به ويژه مناطقی که خلاء مرزی وجود دارد، تأکيد بر برگزاری مستمر ملاقات های مرزی توسط کلانتران مرز دو کشور، اطلاع رسانی در صورت جابه جایی کلانتران مرز، برگزاری گشت و کمين مرزی همزمان و هدفمند، جلوگيری از شکار غيرمجاز، مبارزه جدی با انواع قاچاق اعم از سلاح و مهمات احشام مواد مخدر و حفظ و نگهداری از علايم مرزی و جلوگيری از تخريب آنها توافق کردند.

کد خبر 40422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha