حاکم قادر نسبت به پروژه عرب سازی در کرکوک به مسئولین اتحادیه میهنی و حزب دموکرات هشدار داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عضور ارشد شورای سیاسی اتحادیه میهنی هشدار داد که در کرکوک و خانقین و نواحی نا آرام پروژه ی عرب سازی در حال انجام است. و درحال حاضر تلاشهایی در زمینه عرب سازی و کرد زدایی در این نواحی صورت گرفته و خواستار اقدامات لازم در جهت متوقف ساختن آن شد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: در سمیناری که با حضور عده ای از وکلا و حقوقدانان اقلیم برگزار شد «حاکم قادر حمه جان» عضو ارشد شورای سیاسی و منافع اتحادیه میهنی به اهمیت استقلال دستگاه قوه قضاییه و حاکمیت قانون و عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت:« استقلال قوه قضاییه یکی از ستون های اساسی و قوی سیستم سیاسی در هر جامعه ای است که باید بر اساس دموکراسی بنا نهاده شده باشد، به همین علت عدم توجه به این موضوع مهم دور شدن از ارزشهای والای حاکمیت قانون است».

حاکم قادر درباره تشکیل کابینه ی جدید عراق گفت:« لازم است در کارنامه کابینه ی جدید حقوق مردم کرد گنجانده شود و در توافقنامه هایی که جریان های سیاسی دولت اقلیم با حکومت عراق تنظیم می کنند باید به روشنی آنچنان که در قانون آمده است حقوق و منافع کردها رعایت شود.»
وی همچنین اظهار کرد که اختلافاتی که بین دو حزب اتحادیه میهنی و پارتی بوجود آمده است در وضعیت کنونی ضرر و زیان های زیادی بدنبال دارد و می بایست همه جناحهای سیاسی اقلیم کردستان هماهنگ و متحد دریک مجموعه به عراق می رفتند ، زیرا تشکیل حکومت جدید مرحله ای حساس است، لازم است جناح ها و احزاب کردی مخصوصا دوحزب پارتی و اتحادیه میهنی تلاش نمایند اختلافات و مشکلات داخلی خود را کنار بگذارند و از همه مهمتر لازم است تلاش کنند که مشکلات در زمینه نفت و گاز و ماده ۱۴۰ بودجه حل و فصل شود زیرا که سالیان زیادی است که مردم کرد برای آنها تلاش میکند.
حاکم قادر تاکید کرد از هم اکنون لازم است که هیاتها و نمایندگان کرد در بغداد اقدامات لازم در جهت خنثی کردن پروژه عرب سازی در کرکوک و خانقین و مناطق ناآرام را انجام دهند. زیرا که پروژه پاکسازی کردها در این نواحی در حال انجام است.
وی به این مورد هم اشاره کرد که عدم ایجاد یک اتحاد منسجم و ملموس سالیانه باعث مشکلات و چالشهای بزرگی میان دولت اقلیم و عراق می شود و بجز به دست آوردن پست و کرسی برای مقامات هیچ سودی برای مردم کرد ندارد، به همین دلیل لازم است یکپارچگی دقیق شفاف و روشنی از هم اکنون بوجود آید و این بیش از هر چیزی برای مردم کرد لازم است.

کد خبر 39070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha