نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوم/قلیچدار اوغلو و شهردارهایش در حد ریاست جمهوری نیستند

سرویس ترکیه - عبدالله گل در دیدار با نمایندگان CHP برای شرکت در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ابراز تمایل کرد.

به گزارش کردپرس، شعبان سوینچ یکی از روزنامه نگاران مشهور ترکیه روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفت که عبدالله گُل رئیس جمهور سابق ترکیه، در دیدار با او ابراز تمایل کرده است که در انتخابات آتی ریاست جمهوری نامزد شود.

سوینچ در یک برنامه تلویزیونی زنده در شبکه 100، گفت: «آقای عبدالله گل در دیدار با کسانی که به دیدن او می روند، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ابراز تمایل می کند.»

بر اساس سخنان سوینچ، گل در دیدار اخیر خود با نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق (CHP) به آنها از تمایل خود برای نامزدی سخن گفته است. با این حال یک نماینده CHP به او گفته است که «CHP نیز مایل به نامزدی شما است، اما طرفداران حزب به شما رأی نمی دهند. نسبت به شما خیلی خشمگین هستند.»

گل، در پاسخ به او گفته است که «آیا طرفداران CHP می خواهند به طیب (اردوغان) رأی بدهند؟ در این صورت آنها هم خواهان ادامه کار طیب هستند.»

گل همچنین در این نشست با بررسی شرایط نامزدهای احتمالی انتخابات گفته است: «کمال قلیچدار اوغلو هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ترکیه ندارد. هیچ کدام از نامزدهای CHP که نامشان بر سر زبان ها است، شانسی ندارند. سابقه شهرداری در منطقه بی پازاری (استانبول) صلاحیت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را به کسی نمی دهد.»

در حالی که بحث بر سر نامزدی احتمالی عبدالله گل در رسانه های ترکیه دوباره بر سر زبان ها افتاده است، گل روز گذشته با انتشار یک ویدئو در صفحات شخصی اش، به مناسبت 30 آگوست، روز عید پیروزی ترکیه، با رد سخنانی که او را به بی توجهی به اعیاد ملی در زمان ریاست جمهوری اش متهم می کنند، گفت: «من در زمان ریاست جمهوری در همه اعیاد ملی شرکت کردم و برای ادای احترام به مزار آتاتورک رفتم.»

او سخنان خود را با این جمله آغاز کرد: «فردا 30 آگوست است. خدا را شکر که من مریض نیستم. اما دروغگویی بیماری بزرگ و یک مسئله اخلاقی است.»

او در این ویدئو ادعا کرد که در زمان زمامداری اش حتی برای ادای احترام به مراسم گرامی داشت جان باختگان نبرد با PKK نیز رفته است.

از مجموعه رفتارها و اظهارات اخیر عبدالله گل می توان دریافت که به احتمال زیاد او دارد خود را برای بازگشت به صحنه سیاسی ترکیه، همچنین شرکت در کارزار انتخابات آماده می کند. با این حال تحلیل گران شانس او را برای پیروزی کم می دانند.

کد خبر 37592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha