84 درصد سرقت ها در شهر کرمانشاه رخ می دهند

سرویس کرمانشاه - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به وقوع حدود 3 هزار و 100 مورد سرقت در استان طی تیرماه امسال، گفت: 68 درصد این سرقت ها در سریعترین زمان ممکن کشف شده است.

به گزارش کردپرس، سردار "علی اکبر جاویدان" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع سرقت های انجام شده 84 درصد آن ها در شهر کرمانشاه رخ داده تا مرکز استان بیشترین فراوانی سرقت ها را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: بعد از شهر کرمانشاه، بیشترین آمار سرقت مربوط به شهرستان های اسلام آبادغرب، کنگاور و هرسین می شود.

سردار جاویدان در ادامه از کاهش 15 درصدی سرقت های مهم مانند منزل، خودرو، مغازه و دیگر سرقت های همراه با اذیت و آزار در تیرماه امسال نسبت به تیر سال قبل خبر داد و گفت: با این حال در مجموع سرقت ها 2 درصد رشد داشته ایم.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به کشف 68 درصد کل سرقت های انجام شده در استان، خاطرنشان کرد: در همین راستا 914 سارق نیز با حضور به موقع پلیس و اشراف اطلاعاتی بالای ماموران در همان صحنه سرقت و یا در فاصله زمانی کوتاهی دستگیر شده اند.

وی همچنین به مهمترین اقدامات پلیس در هفته پایانی تیرماه اشاره کرد و گفت: 4 باند در این هفته توسط کاراگاهان پلیس آگاهی و ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه مورد ضربه قرار گرفته و منهدم شدند.

سردار جاویدان افزود: یک نمونه آن مربوط به باند 3 نفره سارقان منزل بود که در بازرسی از مخفیگاه آن ها بالغ بر 60 میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به شناسایی باند 2 نفره سارقان مغازه و اعتراف آن ها به ارتکاب 34 فقره سرقت، خاطرنشان کرد: باند متلاشی شده دیگر مربوط به سارقان کیف قاپ در شهر کرمانشاه بود که به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به 12 فقره سرقت کرده بودند.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس یک باند سرقت خودرو نیز که حین سرقت مرتکب قتل شده بودند هم منهدم و در بازرسی از مخفیگاه سردسته آن ها 8 دستگاه انواع خودرو سواری مسروقه کشف شد.

وی در ادامه از اهتمام پلیس برای برخورد با سارقان خبر داد و گفت: پدیده سرقت موضوعی است که روح و روان افراد مالباخته را تا مدت ها تحت تاثیر قرار می دهد و آثار مخربی برای آن ها به همراه دارد از این رو مصمم هستیم با افراد سارق با قاطعانه ترین حالت برخورد کنیم.

این مقام عالیرتبه انتظامی تصریح کرد: پلیس انتظار دارد همانگونه که به صورت جدی برخورد با سارقان را در دستور کار و جزو اولویت های اصلی خود قرار داده است، دستگاه قضائی نیز با همین جدیت احکامی را برای سارقان صادر کند که بازدارنده بوده و به آن ها جرئت تکرار جرم را ندهد.

سردار جاویدان در پایان گفت: شهروندان کرمانشاهی اطمینان خاطر داشته باشند مجرمان در این استان از کمترین امنیتی برخوردار نیستند و دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار و به سزای عمل خود خواهند رسید.

کد خبر 35964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha