چرا گرانی ایلام در استان‌های همجوار نیست؟

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با مدیرکل اقتصاد و دارایی و دستگاههای وابسته از اختلاف گرانی در ایلام نسبت به استانهای همجوار انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار عنوان کرد: خیلی از گرانی ها در استان باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا در مرکز استان گرانی ها وجود دارد و در استان های همجوار قیمت ها پایین تر است؟

او گفت: برخی از افراد با درآمدهای آنچنانی، انتظار دارند که امنیت آنها تامین شود و زمینه های لازم برای آنان تسهیل گردد اما در هنگام پرداخت مالیات از پرداخت سر باز می زنند، در این زمینه به فرهنگ سازی نیاز داریم، برخی از اقشاری که پردرآمد هستند و حاضر نیستند که در محل کارشان به کارتخوان مجهز شوند که درآمد آنها مشخص شود که نیاز به فرهنگ سازی، اقناع سازی یا با استفاده از اهرم قانون وجود دارد.

وی تصریح کرد: چرا فروشگاه های زنجیره ای در استان دایر می شود که علاوه بر تاثیرگذاری بر فروش کاسبان خرد در محلات و تعطیلی آنها، حساب فروشگاه های زنجیره ای با گردش مالی زیاد در استان نبوده و مالیات آنان در استان نیست و باید هزینه بیکار شدن افراد بومی خودمان را پرداخت کنیم؟

امام جمعه ایلام تاکید کرد: شرکتی که از خارج استان، در استان فعالیت می کند و گردش مالی آنها در استان نیست، از زیرساخت های استان استفاده می کنند و آلودگی ها و دود آن برای استان و مردم استان است و گردش مالی آن خارج از استان است، باید رصد و بررسی و برابر قانون با آنان برخورد شود.

کریمی تبار به حل نشدن معضل زمین برای سرمایه گذاران نیز اشاره و عنوان کرد: در برخی موارد مدیران به جای اینکه تسهیل گر باشند، مانع ایجاد می کنند، کسی که می خواهد بیمارستان خصوصی در ایلام برای بیماران سرطانی ایلام دایر کند، یا فردی که می خواهد برای معلولان تحت پوشش بهزیستی کارگاه دایر کند و از این دست سرمایه گذاران مدتهاست معطل زمین هستند یا استان را رها کرده و جای دیگر می روند و این یک نقص بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی یک فرصت بزرگ برای توسعه استان و ایجاد اشتغالزایی است که باید از این فرصت در راستای ایجاد اشتغال استفاده کرد و محصولات تولیدی استان در ایام اربعین حسینی ارائه شود.

کد خبر 34998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha