۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
«پشی کوور» به بازار آمد

سرویس کرمانشاه _ کتاب کردی «پشی کوور» اثر «محمد رضا اله دادی» نویسنده اسلام آباد غربی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس انتشارات آون مجموعه داستان کودک (گربه کور) با زبان کُردی با عنوان «پشی کوور» اثر «محمد رضا اله دادی» نویسنده کرمانشاهی را در ۱۶ صفحه و تیراژ هزار نسخه چاپ و روانه بازار کرد.

میثم رجبی مدیر انتشارات آون، درباره این کتاب چنین گفت: مجموعه داستان پشی کوور بر مبنای ذهن و خلاقیتی کودکانه نوشته شده و از این لحاظ دارای ارزش می باشد که نویسنده ی آن خردسال است و برای هم نسل های خود نوشته است.

وی افزود: در آثاری که برای بخش کودک و نوجوان نوشته می شود یکی از کاستی های که همواره دیده می شود نرسیدن زبان نویسنده بزرگسال به زبان کودک و نوجوان است. یعنی نویسنده باید خودش را در دنیای کودکان قرار دهد و مثل آنها پدیده ها را مشاهد کند و در مورد آنها فکر نماید.

رجبی تاکید کرد: این مسئله مهمی است که باید نویسندگان و شاعران بخش کودک بیشتر به آن توجه نمایند. در حالی که یکی از راه های رسیدن به این زبان خود کودکان و نوجوانان هستند که در کنار شرکت در جلسات انجمن ها و محافل ادبی می توانند بهتر از هر قلمی دنیای کودکانه را در قالب داستان ها و اشعاری برای همسالان خود بیان نمایند.

وی ادامه داد: ادبیات کودک و نوجوان در شهرستان اسلام آباد غرب از گذشته مورد توجه ویژه بوده است و در دو حوزه ادبیات فارسی و کُردی آثاری از گذشته نشر پیدا کرده است که در میان آنها باز شاهد نویسندگان خرد سالی در این شهرستان بوده ایم که همین موضوع باعث شده تا نشر آون به بخش کودک و نوجوان نگاه ویژه ای داشته باشد.

محمد رضا اله دادی متخلص به ڕزگار، متولد سال ۱۳۹۱ از شهرستان اسلام آباد غرب و فرزند اول خانواده است. ایشان با توجه به اینکه مادرش (خانم سمیه صفری) از شاعران خوب کُردی سرای اسلام آباد غرب می باشد. بە همراه مادر در جشنواره های مختلفی شرکت نموده و از سن شش سالگی تا کنون حائز مقام های مختلفی شده است.

کتاب پشی کور با دو زبان کُردی و فارسی نوشته شده است و داستان پسر و دختری را روایت می کند که جوجه های رنگی خود را به روستا می برند و در آنجا...

کد خبر 34510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha