رفع بحران کم آبی سیروان با استفاده از ظرفیت دهیاران

سرویس ایلام - فرماندار سیروان در جلسه با دهیاران روستاهای این شهرستان با اشاره به اینکه بدلیل خشکسالی های متوالی هم اکنون سفره های زیرزمینی با کمبود آب مواجه شده است و باید بحران کم آبی با روش های علمی مدیریت شود، گفت: دهیاران با استفاده از شیوه های مختلف و فرهنگ سازی در مناطق روستایی مشکل کم آبی را مدیریت کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علیرضا رئیسی با بیان اینکه امسال مشکل کم آبی جدی است و باید همه کمک کنیم تا مشکل کم آبی در این منطقه مدیریت شود، افزود: بحران کم آبی در تمام مناطق روستایی و شهری این شهرستان حتمی است و باید دهیاران از هم اکنون استفاده صحیح از آب را در روستاهای خود، فرهنگ سازی کنند تا بحران کم آبی مدیریت شود.

وی با بیان اینکه دهیاران باید سیاست های دولت را در روستاها عملیاتی كنند تا منجر به ایجاد اشتغال و مهاجرت معكوس شود، اظهار داشت: بی شك مشكلات در روستاها زیاد است، اما دهیاران با اولویت‌بندی مناسب بر اساس نیازهای واقعی مردم، در صدد رفع آنها باشند و امسال برنامه مناسبی برای مدیریت آب نیز داشته باشند.

فرماندار سیروان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و عملیاتی‌كردن راهكارهای مقابله با خشكسالی، در دستور كار دهیاران قرار گیرد، تصریح کرد: فرهنگ سازی و عملیاتی‌ كردن روش‌های نوین آبیاری در باغات و دیگر محصولات کشاورزی یكی از بهترین راه‌های مقابله با خشكسالی و صرفه‌ جویی در مصرف آب است.

رئیسی ادامه داد: استان ایلام از لحاظ اقلیم جغرافیایی در منطقه گرم و نیمه خشک قرار دارد اما در فصول بارندگی به طور معمول از ریزش های جوی موثری برخوردار می شود در حالی که سال آبی جاری این منطقه به همراه بیشتر نقاط کشور با تنش بالای کم آبی مواجه شده است.

فرماندار سیروان با بیان اینکه باتوجه به کاهش بارش ها هم اکنون میزان ذخیره آب در اقصی نقاط استان کاهش یافته است، اظهار داشت: شهرستان سیروان نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید دهیاران با مدیریت صحیح و آگاه سازی مردم از خطرات خشکسالی، به مدیریت شهرستان کمک کنند.

در این جلسه اعلام شد که برخورد و قطع انشعاب در انتظار مشترکینی است که از آب شرب برای آبیاری باغ و باغچه استفاده کنند و همچنین کشت برنج، هندوانه و یونجه نیز ممنوع اعلام شد.

کد خبر 30949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha