روزهای تلخ ایلام؛ از تصادفات و گاز گرفتگی تا پرت شدن از ارتفاع / فرشته سنجیده

سرویس ایلام - در روزهای آغازین سال جدید متاسفانه همچنان اخبار تلخ در استان رو به فزونی می رود، از آمار فوتی های تصادفات که اکثراً خانوادگی هستند تا گاز گرفتگی در چادرهای تفریحی و از ارتفاع پرت شدن زن و شوهر هنگام کوهنوردی و تفریح!

به گزارش خبرگزاری کردپرس، متاسفانه بیشتر علل این اتفاقات عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم رعایت نکات ایمنی در چادر های تفریحی و حین کوهنوردی رخ داده است.

این روزها در فضای مجازی و رسانه های صوتی و تصویری بارها و بارها بر رعایت نکات ایمنی در سفر و گشت و گذار در مکان‌های مختلف هشدار داده می شود، اما انگار برخی ها همچنان معتقدند که این اتفاقات تلخ فقط برای دیگران رخ می دهد!

هنوز بیشتر از هفت روز از تعطیلات سال جدید نگذشته که هنوز یک خبر تلخ هضم نشده خبر تلخ دیگری می آید، و متاسفانه بیشتر آنها نیز به خاطر سهل انگاری و خطاهای انسانی رخ می دهد،

هم استانی های عزیز، ما باز هم با تمام وجود از شما می خواهیم که در ترددها و تفریحات عید نوروز نکات ایمنی را رعایت کنید، کوچکترین سهل انگاری می تواند اتفاقات وحشتناکی را رقم بزند

کسانی که در جاده قوانین و مقررات را رعایت نمی کنند، متاسفانه جان دیگرانی را که هیچ قصور و کوتاهی در حین رانندگی نداشته اند را هم تهدید می کنند و خطای یک نفر جان چندیدن نفر را به راحتی خواهد گرفت!

آنها که برای تفریح و لذت بردن در دل طبیعت چادر می زنند بارها و بارها در استفاده از وسایل گرمایشی خطرناک و غیر استاندار به آنها هشدار داده می شود اما عده ای همچنان اصرار بر استفاده از این وسایل دارند!

برخی ها برای کوهنوردی، بدون امکانات به مکان‌های صعب‌العبور می روند و به خیال خود خیلی راحت می توانند عبور کنند اما در یک لحظه و کوچکترین غفلتی جان خود را از دست می دهند!

اما در موضوع تصادفات نباید از وجود جاده های غیراستاندارد و باعرض کم و همچنین نبود اورژانس هوایی غافل بود، چیزی که متاسفانه در استان بارها شاهد آن بودیم و هشدارهایی هم به مسئولین داده ایم، در قسمت‌هایی از جاده ها یا کارهای عمرانی ناتمام مانده و در دست اقدام است که تردد را با مشکلاتی مواجه می کند یا جاده ها باریک و با عرض کم هستند که در هنگام وقوع تصادف عرصه را بر راننده تنگ می کند.

به این مشکلات باید ایجاد راهبندان توسط خودرو های دیگر در هنگام تصادف را هم اضافه کرد که متاسفانه وقتی تصادفی رخ می دهد خودروهای دیگر با توقف و گوشی به دست باعث اختلال در کمک رسانی می شوند و چه بسا مصدومی به خاطر چند دقیقه دیر رسیدن اورژانس جان خود را از دست بدهد

هم استانی های عزیز ایلامی، هیچ سرمایه ای از جان و سلامتی خود و عزیزانمان در زندگی برای ما مهم‌تر نیست، پس به طور جد قوانین و مقررات و نکات ایمنی را در سفر و تفریحات خود رعایت کنیم و مسئولین هم نظارت جدی بر استاندارد بودن جاده های مواصلاتی داشته باشند، تا انشاالله شاهد این حوادث تلخ و غیرقابل جبران نباشیم.

کد خبر 29695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha