اعتبارات اربعین متناسب با تردد استان‌ها توزیع شود

سرویس ایلام - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از پروژه‌های راهسازی محور ایلام حمیل ضمن اشاره به اینکه ۶۰ درصد تردد اربعین حسینی از طریق مرز مهران و استان ایلام انجام می‌شود، عنوان کرد: اعتبارات اربعین باید متناسب با میزان تردد در مرزها توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه بر اساس آمار اعلامی بیش از ۶۰ درصد زوار اربعین حسینی از مرز مهران تردد می کنند، افزود: شرایطی باید فراهم شود که زوار در ایام اربعین سفری امن و راحت داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت تبادلات تجاری با کشور عراق، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این هدف باید جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی کشور و اتصال به شبکه ریلی برای حمل کالا و مسافر مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود.

وی افزود: در سال اعتباراتی از سوی برنامه و بودجه برای اربعین در نظر گرفته می‌شود و طبیعی است که این اعتبارات به میزان تردد زوار در بین استان‌های مرتبط با اربعین توزیع شود و بر این اساس نیز لازم است که شبکه ریلی و زیرساخت راه‌های استان ایلام با توجه به نزدیکی به کربلای معلی و استقبال زوار تقویت شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای باید از ظرفیت های دیگری برای تقویت شبکه ریلی و راه‌های مرتبط با اربعین در کشور به ویژه در استان ایلام از جمله تهاتر نفت، بانکها و تهاتر زمین و املاک در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی و همچنین فراهم کردن شرایط لازم برای سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه های این حوزه استفاده کرد.

رضایی کوچی تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌های راه و تأمین منابع مالی مورد نیاز موضوعاتی است که در مجلس دنبال می‌شود و امید است با استقرار دولت جدید این رویکرد تقویت شود و استان ایلام نیز در این خصوص مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 2772692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha