ابراز نگرانی دیده بان حقوق بشر از برچیدن کمپ های آوارگان در اقلیم کردستان

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر از اقدام عراق و اقلیم کردستان برای برچیدن کمپ های آوارگان در اقلیم کردستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای از تعیین ضرب الاجل برای برچیدن کمپ های آوارگان در اقلیم کردستان، بویژه آوارگان کرد ایزدی تا 30 ماه جولای 2024 ابراز نگرانی کرد.

دیده بان حقوق بشر تعیین ضرب الاجل برای بستن کمپ های محل اسکان کردهای ایزدی را در حالی که هنوز زیرساخت ها در منطقه شنگال برای اسکان آنها فراهم نیست، اقدامی نگران کننده خواند.

سارا سانبار، مسئول پرونده عراق در دیده بان حقوق بشر، با اشاره به این که در 23 کمپ آوارگان در اقلیم کردستان حدود 157000 نفر زندگی می کنند که بیشتر آنها از ساکنان منطقه ایزدی نشین شنگال هستند، هشدار داده است که هنوز این منطقه از امنیت و رفاه کافی برای اسکان مجدد کردهای ایزدی مناسب نیست.

او تاکید کرده است که باید قبل از بازگرداندن آوارگان شنگال به این منطقه، دولت عراق زمینه ارائه خدمات لازم به آنها را در این منطقه فراهم کند.

برخی مقامات محلی تاکید کرده اند که هنوز بیمارستان های این منطقه آماده خدمت رسانی به مردم نبوده و مردم خسارت ناشی از تخریب خانه و کاشانه خود را از دولت عراق دریافت نکرده اند. بنابراین، بازگشت کردهای ایزدی به شنگال وضعیت آنها را بدتر خواهد کرد.

کد خبر 2770489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha