افزایش خودسرانه کرایه تاکسی دهلران در سایه ضعف مدیریتی و نظارتی / زینب هواسی

سرویس ایلام - نرخ کرایه تاکسی های داخل شهری بویژه در شهرستان دهلران باعث نارضایتی و گلایه های مردم در این خصوص شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، با توجه به هوای گرم دهلران و پیاده رفتن در این هوا طاقت فرساست ولو چند قدم مردمی که فاقد وسیله ی نقلیه شخصی هستند ضررهای فراوانی خواهند دید هم اقتصادی و سلامتی و نبود اتوبوس های بین شهری جهت جابه جا شدن اکثرا از تاکسی های داخل شهری استفاده می کنند. با توجه به اینکه اکثرا محله های دهلران نزدیک بهم هستند مسیرهای تاکسی درون شهری مانند بعثت تا ۹دی، حداکثر ۳۰۰ متر به صورت متغیر است و اغلب مسافران مسیرهای کوتاه حداکثر را با تاکسی طی می کنند و برای چند خیابان جلو رفتن ۱۰ هزار تومان پرداخت می شد!

اگرچه هر سال تعرفه مشخصی برای افزایش نرخ تعیین می‌شود، اما در نهایت آنچه به کف خیابان‌ها می‌آید، افزایش گاه تا ۱۰۰ درصدی کرایه‌هاست. سازمان تاکسیرانی باید نظارت صفر تا صد داشته باشد. نارضایتی مردم از این تعرفه بالای کرایه بدون اینکه بنزینی افزایش یافته باشد بحق است، قانونی باید باشد و بر قیمت تاکسی‌ها نظارت نماید و نرخ‌ها را مشخص کند اما شهروندان ادعا دارند که هیچ ضابطه‌ای بر افزایش نرخ کرایه‌ها نیست و در همین هفته های گذشته رانندگان به میل و سلیقه خود حتی ورودی‌هایی که زمانی ۵ هزار تومان بود را به ۱۰ هزار تومان تغییر داده‌اند.

افزایش کرایه‌ها البته اغلب مسافران را به سمت تاکسی‌های اینترنتی سوق داده است، اما افزایش عجیب و غریب کرایه‌ها تاکسی‌ها نیز به‌طور مداوم موجب شده است شهروندان احساس نارضایتی خود را اعلام نمایند.

برخی از رانندگان تاکسی رفتارهای تندی دارند. غیر از اینکه گاهی بد هم رانندگی می‌کنند و بوق زدن‌های بی‌مورد و ترمز کشیدن ناگهانی دارند، بخاطر کرایه‌ها خیلی تند حرف می‌زنند، حتی توجیهی که در پرداخت باقی مانده پول دارند، نداشتن همیشگی پول خرد است.

برخی از رانندگان تاکسی برای توجیه افزایش نرخ کرایه، برگه ای را به مسافران نشان می دهند که در آن جدول نرخ جدید درج شده ولی فاقد رسمیت و مهر و نشان مراجع صاحب صلاحیت است!

مطالبه کلی مردم البته اگر تحقق یابد استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد درون شهری به عنوان راهکاری موثر برای کاهش مصرف انرژی ، رفع مشکلات عبور و مرور است که توسط مردم از آن استقبال و تمایل مردم نسبت به این وسایل حمل‌ونقل بیشتر شده‌ و مسئولین مربوطه خواهان پیگیری این مطالبه کلی هستند.

کد خبر 2770262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha