طولانی بودن روند استعلام های اداری کارآفرینان را دلسرد می‌کند

سرویس کرمانشاه _ نادر نورایی طولانی بودن پروسه استعلام های اداری را یکی از مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاری در استان دانست و گفت: متاسفانه پاسخ برخی از استعلام های مرتبط با طرح های سرمایه گذاری بیش از یک ماه طول می‌کشد و این روند مخرب موجب دلسردی کارآفرینان می‌شود. 

به گزارش کردپرس رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاهی که به منظور برنامه‌ریزی برای تحقق نرخ رشد اقتصادی 7 درصدی استان کرمانشاه در سال  ۱۴۰۳ برگزار شد، با اشاره به شعار سال عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، موضوع جهش تولید با مشارکت مردم را به عنوان شعار سال تعیین کرده‌اند که تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌ها موظف هستند برای تحقق این هدف بزرگ به شکل جهادی و شبانه‌روزی تلاش کنند.

وی نرخ رشد در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ را ۷ درصد اعلام کرد و گفت: آخرین نرخ رشد اعلام شده استان مربوط سال ۱۴۰۱ با ۲.۱ درصد بوده است و در سال ۱۴۰۳ باید با همراهی اساتید دانشگاهی و مجموعه‌ها و دستگاه‌های عضو شورای برنامه‌ریزی استان به سمت تحقق این رشد ۷ درصدی گام برداریم.

رییس سازمان مدیریت استان تحقق این برنامه را نیازمند جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه های مختلف دانست و گفت: سال ها از حوزه کشاورزی به عنوان اولویت توسعه استان یاد شده است ولی سال گذشته شاهد نرخ رشد منفی در این حوزه بودیم.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌محوری در حوزه‌های مختلف کشاورزی عنوان کرد: استان کرمانشاه دارای حدود ۹۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت است که تنها ۲۰۰ هزار هکتار آن آبی است که در حال تولید محصول هستند.

نورایی ادامه داد: حدود ۷۰۰ هزار هکتار از مزارع استان دیم هستند که باید با کمک شرکت های دانش بنیان به سمت تولید رقم های پرمحصول گندم گام برداریم تا بتوانیم از این طریق تولید ۲ تن در هکتار فعلی را به ۴ تن در هکتار افزایش دهیم و با دستیابی به یک سطح تولید پایدار بتوانیم به معیشت کشاورزان عزیز کمک کنیم.

وی گفت: همچنین باید برنامه نوسازی ادوات کشاورزی و تکنولوژی‌ها و تجهیزات مرتبط با صنایع این حوزه نیز عملیاتی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه از بخش خدمات و گردشگری به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های توسعه‌ای مهم استان نام برد و گفت: برای بهره گیری بهتر از ظرفیت های حوزه خدمات و گردشگری برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، نیازمند یک برنامه‌ریزی مناسب از سوی دستگاه مربوطه هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر قرار است گسترش بخش صنعت به عنوان یک ظرفیت مهم توسعه‌ای دنبال شود باید اولویت‌های این حوزه در زمینه پرداخت تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری در بخش‌های مختلف، کاملا مشخص شود.

نورایی در ادامه به تشریح ظرفیت‌های حوزه تجارت و بازرگانی استان پرداخت گفت: ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق وجود ۶ گذرگاه گمرک و بازارچه مرزی یک ظرفیت ممتاز برای گسترش صادرات و واردات پدید آورده و سازمان مدیریت آماده هرگونه کمک به برنامه های مرتبط با تقویت زیرساخت‌های این حوزه است. همچنین فرصت اربعین حسینی و یادمان بازی دراز و مرصاد و گردشگری دفاع مقدس را باید به صورت ویژه پیگیری کنیم.

وی در ادامه طولانی بودن پروسه استعلام های اداری را یکی از مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاری در استان دانست و گفت: متاسفانه پاسخ برخی از استعلام های مرتبط با طرح های سرمایه گذاری بیش از یک ماه طول می‌کشد و این روند مخرب موجب دلسردی کارآفرینان می‌شود و باید با این کم کاری‌ها برخورد جدی صورت بگیرد.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین بر ضرورت ارتقای بهره‌وری در ادارات تاکید کرد و گفت: استان کرمانشاه دارای ۶۸ هزار کارمند است که در صورت ارتقای بهره وری در ادارات این ظرفیت عظیم می‌تواند یک بستر تحول آفرین برای اقتصادی و توسعه استان باشد.

کد خبر 2769583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha