مسئول دفتر حزب دمکرات در سلیمانیه: اگر انتخابات بدون حضور حزب دمکرات برگزار شود، سازمان ملل آن را به رسمیت نخواهد شناخت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- آری هرسین، مسئول دفتر حزب دمکرات در سلیمانیه گفت: «اگر انتخابات پارلمانی بدون حضور حزب دمکرات برگزار شود، عراق و اقلیم کردستان با مشکل مواجه خواهند شد».

به گزارش کردپرس به نقل از BMC، مسئول دفتر حزب دمکرات در سلیمانیه اظهار کرد: «هر حزبی برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات آزاد است، ما از احزاب اصلی هستیم و حتی اگر شرکت نکردن در انتخابات به ضرر خودمان تمام شود، از موضع اصولی خود کوتاه نمی‌آییم».

آری هرسین اظهار داشت: «سازمان ملل نمی تواند این انتخابات را به رسمیت بشناسد زیرا توطئەهایی چیده شده و نتایج آن هم از قبل مشخص شده است».

شایان ذکر است ششمین دوره انتخابات پارلمانی کردستان قرار است در 10 ژوئن 2024 برگزار شود و هنوز مشخص نیست که آیا حزب دمکرات در این انتخابات شرکت خواهد کرد یا خیر، زیرا حزب دمکرات با احکام دادگاه فدرال در مورد این فرآیند مخالف است.

 مهلت تمدید شدۀ کمیسیون مستقل انتخابات عراق برای ثبت نام احزاب، ائتلافها و نامزدهای مستقل در انتخابات ششمین دورۀ پارلمان کردستان ساعت دوازدە شب ۳۱/ ۳/ ۲۰۲۴ بە پایان رسید. این مهلت پیشتر در روز ۲۸/ ۳/ ۲۰۲۴ بە پایان رسیدە بود اما از آنجا کە حزب دمکرات و اتحادیۀ میهنی کردستان هنوز لیست نامزدهای خود را بە کمیسیون ارسال نکردە بودند بە مدت سە روز تمدید شد. در ساعات پایانی مهلت تمدید شدە، اتحادیۀ میهنی کردستان لیست نامزدهای انتخاباتی خود را بە کمیسیون ارسال کرد اما حزب دمکرات کردستان علیرغم تأکید تمامی جریانها بر برگزاری انتخابات و دیدار سفیر آمریکا با رهبران این حزب، لیست خود را ارائە نکرد.

اظهارات سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات عراق فدرال دربارۀ قرعەکشی تعیین کدهای نامزدهای انتخاباتی بە آن معنا خواهد بود کە انتخابات ششمین دورۀ پارلمان کردستان در موعد مقرر (۱۰/ ۶/ ۲۰۲۴) برگزار خواهد شد و کمیسیون بیانیەای دربارۀ تمدید مجدد مهلت ثبت نام نامزدها منتشر نکرد. این بدان معنا خواهد بود کە انتخابات آتی پارلمان کردستان بدون حضور حزب دمکرات کردستان انجام خواهد شد.

کد خبر 2768849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha