حزب بارزانی تلاش می کند بدون پایبندی به احکام دادگاه فدرال عراق، نفت را به ترکیه صادر کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو اتحادیه میهنی کردستان با اشاره به اینکه حزب بارزانی، حزبی کاملا" مسلط براقلیم کردستان است، گفت: این حزب تلاش می کند بدون پایبندی به احکام دادگاه فدرال، به نقطه اول بازگردد و نفت خود را به ترکیه صادر کند.

به گزارش کردپرس، شیرزاد صمد در گفتگو با خبرگزاری «العهدنیوز» گفت: پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان  توسط بغداد،با حکم دادگاه عالی فدرال صورت خواهد گرفت، لذا اجرای این حکم برای همگان الزام آور است، اما سازوکار اجرای آن و رسیدگی به این پرونده از سوی دولت های مرکزی و اقلیم کردستان  به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: حزب دمکرات کردستان که بر اقلیم کردستان سیطره دارد، می‌خواهد به نقطه اول بازگردد و بدون پایبندی به هیچ یک از احکام دادگاه فدرال، نفت خود را به ترکیه صادر کند، با اینحال چاره ای جز پایبندی به احکام این دادگاه ندارد.

شیرزاد صمد درخصوص پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان توسط بغداد، تصریح کرد:تعدادی از لیست های کارکنان اقلیم کردستان برای وزارتخانه‌های مختلف در بغداد ارسال شده اند، ولی فقط وزارت امور داخلی و وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان هنوز لیست های خود را ارسال نکرده اند که  قراراست طی هفته جاری این لیست ها را به بغداد ارسال کنند.

وی همچنین گفت:مشکل دیگری که اکنون وجود دارد این است  که آیا حقوق کارکنان اقلیم کردستان را دولت فدرال از طریق بانک های خود پرداخت خواهد کردیا اینکه  این حقوق توسط حزب دمکرات کردستان از طریق بانک های خصوصی  اقلیم کردستان  پرداخت خواهد شد؟.

کد خبر 2768494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha