گزارشهای متناقض رسانه پ ک ک و دستگاه ضد ترور حزب دمکرات درباره حملات ترکیه به شنگال

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رسانە نزدیک بە حزب پ ک ک گزارش داد که در پی حمله به شنگال یک نیروی مسلح ی.ب.ش به سختی مجروح شده است، اما دستگاه ضد ترور کردستان (پارتی) اعلام کرد: «در پی حملۀ ترکیه به شنگال، مسئول اطلاع رسانی حزب کارگران کردستان مورد هدف قرار گرفته و کشته شده است».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، رسانه نزدیک به حزب کارگران کردستان در خبری مبنی بر حمله ترکیه به شنگال اعلام کرد که دولت ترکیه در نزدیکی یکی از مقرهای واحد حفاظت شنگال (ی.ب.ش) در روستای سکینی شهر تلعزیری شنگال حمله پهپادی انجام داده که در پی آن یک نیروی مسلح ی.ب.ش به شدت مجروح شده است، اما فرمانده کل ی.ب.ش فعلاً هیچ بیانیه ای دراین باره صادر نکرده است.

از سوی دیگر ضدترور کردستان (پارتی) اطلاعیه‌ای درخصوص حمله ترکیه منتشر کرده که گزارشات ذکر شده در آن اطلاعیه با گزارشات رسانه نزدیک به حزب کارگران کردستان در تناقض است و اشاره کرده است: «در پی حمله به غرب شنگال، مسئول اطلاع رسانی حزب کارگران کردستان مورد هدف قرار گرفته و کشته شده است».

همچنین تصریح شد: «در این حمله یک گروه مسلح پ.ک.ک مورد هدف قرار گرفته، یکی از مسئولان اطلاعاتی پ.ک.ک کشته شده و یکی از محافظان او نیز مجروح شده است».

شایان ذکر است که پهپادهای ترکیه روستای زرکایان در جنوب غربی شهر شنگال در دامنه کوه شنگال را بمباران کرده اند، این برای دومین بار در سال 2024 است که پهپاد های ترکیه شهر شنگال را بمباران می کنند، بار اول در 29 فوریۀ گذشته بود.

کد خبر 2767967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha