ایلام استان پنجم کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف و فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در استان، عنوان کرد: ایلام استان پنجم کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا گفت: مشوق های لازم برای سرمایه گذاری چه داخلی و چه خارجی یکی از سیاست‌های اصولی استان است و ما باید مشوق های لازم برای سرمایه گذاری خصوصاً سرمایه گذاری خارجی را در استان داشته باشیم.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در یک شرایطی به واسطه اینکه استان در طول این ۴۳ سال در حوزه سرمایه گذاری خارجی معرفی نشده بود، به واسطه تغییر رویکردها و معرفی استان به سرمایه گذاران خارجی و رایزنی هایی که توسط مسئولین امر در این حوزه صورت گرفت، ایلام معرفی شد و الان در حوزه سرمایه گذاری خارجی رتبه پنجم را داریم.

بهرام نیا تاکید کرد: دستگاههایی که باید تسهیلگر باشند با یک نگاه ویژه تر و تسهیلگری به منظور حضور سرمایه گذاران خارجی عمل کنند و باید رعایت مسائل ایمنی در ساخت و سازها را حتماً در دستور کار داشته باشیم.

وی افزود: وقتی دستگاهی چند هزار تُنی می خواهد بیاید و در استان استقرار یابد حتماً نیاز به زیرساخت با مشخصات قوی دارد و ضمن رعایت مشخصات فنی و مهندسی باید نظارت کامل نیز بر آن انجام بگیرد.

استاندار ایلام گفت: دولت یک فرصت بسیار خوبی را برای استانها در ارتباط با مطالبات پیمانکاران از دولت در قالب تهاتر فراهم کرده است که این فرصتی مناسب است و لذا به همه دستگاههای ذی مدخل تاکید می کنم که برای پیمانکاران عنوان شود آنهایی که بدهی مالیاتی و بدهی بانکی و طلب از دولت بابت کار اجرایی شان دارند سریعاً از این فرصت برد برد که هم مطالبات خودشان را حساب می کنند و هم بدهی خود را تسویه حساب می کنند استفاده کنند.

بهرام نیا ادامه داد: ما ۴۷۸ مصوبه را از ابتدای سال تا کنون داشته‌ایم که از این تعداد بجز ۱۹ مصوبه، مابقی آن اجرایی شد و لذا برای تعیین تکلیف این چهار درصد یا ۱۹ مصوبه یک بازه زمانی را قرار می دهیم و حداکثر تا پایان سال جاری این ۱۹ مصوبه هم تعیین تکلیف می‌شوند.

کد خبر 2767873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha