نهال‌کاری، گسترش فضای سبز و صیانت از طبیعت به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود

سرویس ایلام - استاندار ایلام در مراسم غرس نهال و گرامی‌داشت روز درخت‌کاری صیانت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و گفت: نهال‌کاری، گسترش فضای سبز و صیانت از طبیعت به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند«اگر براساس شعار انتخاب شده، هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال از سال ۱۴۰۲ آغاز و در طول چهار سال محقق خواهد شد».

وی افزود: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص درخت‌کاری برگرفته از اعتقادات دینی و اسلامی است. باید از درختان صیانت کنیم و در راستای حفظ و حراست از طبیعت تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: کاشت  نهال در راستای توسعه پایدار، در واقع قدم برداشتن در راستای توسعه پایدار است. این سرمایه‌ها و داشته‌ها مربوط به آیندگان است که توسعه پایدار همان سرمایه‌گذاری برای آیندگان است.

استاندار ایلام تاکید کرد: نهال‌کاری در حفظ محیط زیست، جلوگیری از وقوع  گرد و غبار، تنوع در روح و روان انسان‌ها،  جابه‌جایی توده‌های هوا موثر و از سویی گردشگران از سایه این نهال‌ها استفاده می‌کنند.

وی به مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تاکید کرد: تمهیدات لازم را برای کاشت درختان مثمر در ادارات اتخاذ کند. 

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان، گفت: در فاصله ۴۰ کیلومتری، دو اقلیم سرد و گرم در استان وجود دارد، شهر ایلام که تقریبا سردسیر است در فاصله ۴۰ کیلومتر تا صالح آباد اقلیم آن منطقه گرم است و این موهبت بزرگ الهی برای بهره‌وری برای اشتغال و تولید استفاده است.

وی صیانت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی ذکر کرد و گفت: نهال‌کاری، گسترش فضای سبز و صیانت از طبیعت به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود. 

وی اضافه کرد: امیدواریم در راستای کاشت درخت مثمر دستگاه‌های اجرایی همه تلاش خود را به‌کار گیرند.

کد خبر 2767825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha