چه عواملی فریدون همتی را نماینده ایلام کرد؟

سرویس ایلام - فریدون همتی فردی با رزومه و نام‌آشنا در استان ایلام است و گر چه محتمل به نظر می‌رسید که مردم استان به وی اعتماد کرده و رأی خود را به نام وی در صندوق انتخابات مجلس دوازدهم بریزند، اما پیروزی همتی چند عامل داشت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ایلام با حضور بیش از ۵۰ نفر برگزار و در همان دور نخست دکتر فریدون همتی و دکتر سارا فلاحی از حوزه شمال استان مورد اعتماد مردم قرار گرفتند.‌

نکته قابل توجه این انتخابات پیروزی دو کاندیدایی بود که سابقه وکالت مردم را در رزومه کاری خود دارند؛ همتی نماینده دوره هفتم و فلاحی نیز نماینده کنونی مجلس می باشد. هر چند همتی در آخرین لحظات توانست تاییدیه خود را از شورای نگهبان بگیرد اما در تمامی نظرسنجی ها وی نفر نخست بود و ورود ایشان به فرایند انتخابات باعث ایجاد موج بزرگی شد که نتیجه آن پیروزی را برای آقای همتی به ارمغان آورد. 

فریدون همتی با کوله باری از تجربیات مختلف خود از جمله مدیرکلی صدا و سیمای مرکز ایلام و آذربایجان غربی، نمایندگی مردم در مجلس هفتم، معاونت دیوان محاسبات کشور و همچنین استانداری هرمزگان، قزوین و قم، موفق به کسب بیش از ۳۵ هزار رأی از مردم شهرستانهای حوزه انتخابیه شد.

در ذیل به عواملی که باعث شد همتی بعد از حدود بیست سال و با حضور نامزد قدرتمند درون ایلی و تعداد زیادی از نخبگان استانی موفق به کسب پیروزی شود، می پردازیم. 

۱) کارنامه پربار و قوی: همتی با رزومه ای که در بالا به آن اشاره شد یکی از باسابقه ترین مدیران اجرایی استان ایلام است که از همان آغاز جوانی و در ایام جنگ هشت ساله ایران و عراق و بصورت همزمان مدیرکلی صدا و سیمای مراکز ایلام و مهاباد را بر عهده داشت. همچنین استانداری چندین استان استراتژیک از جمله هرمزگان، قم و قزوین وی را به یکی از برجسته ترین نامزدهای این دوره از انتخابات تبدیل کرده بود.

۲) عملگرایی: همتی در هر مقامی بوده همواره عملگرایی در دستور کارش بوده. هنوز مردم هرمزگان از همتی و طرح های اجرا شده او در استان به نیکی یاد می‌کنند. همچنان که مردم قزوین خاطرات بسیار شیرینی با او دارند. دو طرح بزرگ صنعتی استان یعنی پالایشگاه گاز و پتروشیمی چوار در روزگار وکالت او در مجلس به سرانجام رسید و امروز جوانان زیادی در آن مشغول به کار هستند. وی در ایام تبلیغات انتخاباتی یکی از اهداف مهم خود در مجلس آینده را حل معضل اشتغال در استان برشمرد و باتوجه به سابقه درخشان وی این شعارها مورد استقبال خیل عظیمی از مردم مخصوصا جوانان قرار گرفت. 

۳) مردم‌ داری: همتی هر کجا و در هر پست و مقامی بوده مردم را فراموش نکرده و همیشه گوشه چشمی به ایلام و ایلامیان داشته است. کارکنان دیوان محاسبات مراجعات گسترده ایلامیان به این سازمان و درخواست ملاقات با دکتر همتی را هنوز به یاد دارند. همتی همیشه برای مردم در دسترس بوده و پیگیر مشکلات ریز و درشت آنها بوده است. این موضوع در کنار فراجناحی بودن وی شاید از مهم‌ترین عوامل پیروزی همتی در انتخابات مجلس دوازدهم بود.

در پایان ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که حضور همتی که از مدیران اجرایی موفق کشور است در کنار دکتر فلاحی که فرزند دانشگاه و از موثرترین نمایندگان مجلس یازدهم است، بهترین ترکیب ممکن برای استان ایلام است؛ همراهی تجربه و عمل همتی در کنار علم و سخن و نفوذ فلاحی می تواند گره های کور توسعه در ایلام را به راحتی باز کند و می توان امیدوار بود با حضور این دو نفر سرعت رشد و بالندگی در ایلام افزایش چشمگیری داشته باشد.

کد خبر 2767753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha