آوار تیرهای برق بر سر توانیر در کردستان

امروز خبرگزاری کرد پرس در خبری از قول شاهدان عینی از قطع شدن برق ۹۳ روستای کردستان خبر داد و علت آن را هم رانش زمین اعلام شد

 کرد پرس- بعد از انتشار این خبر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان در مصاحبه هایی هماهنگ و مشابه با رسانه های رسمی استان خبر را تایید و علت آن را هم همان رانش زمین و افتادن تیرهای انتقال برق عنوان کرد. 

نکته مهم اما این است که آیا امکان پیش بینی چنین حادثه ای که از سال های قبل هم مسبوق به سابقه است، وجود نداشت؟ آیا مدیریت بحرانی که روابط عمومی شرکت برق استان مدعی است در ساعات اولیه تشکیل شده، نباید پیش تر و بعد از اخطارهای رنگارنگ‌ هواشناسی در مورد میزان بارش ها، تشکیل می شد و فکری برای استحکامات خط انتقال برق می کرد؟ 
این تیرهای برقی که امروز روی سر توانیر در استان کردستان آوار شده است، مشتی کوچک از خروار آوارهایی است که ممکن است هر آن و در هر نقطه ای بر سر یکی از دستگاه های خدمات رسان آوار شود. 
علتش هم روشن است نه «مدیریت قبل از بحران» در این دستگاه ها جایی دارد و نه هزینه های گزاف سربار چیزی در دخل آنها باقی گذاشته که صرف پیشگیری شود. 
امروز این تیرهای برق در کردستان آوار شد، و شرکت برق را وا داشت که به مردم بی بخت ابن روستاها بگوید فعلا برای حل مشکل باید صبر کنند،  چهار روز دیگر قطعی های مکرر و پی در پی برق در تابستان گریبان همه را می گیرد. 
دخل و خرج ها با هم نمی خواند و این آوارها هم طبیعی است که بهمن وار از راه برسند. 
.......

کد خبر 2767052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha