هشدار قرمز هواشناسی در ایلام صادر شد

سرویس ایلام - در پی صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز برای استان ایلام، استاندار ایلام با تشکیل جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران به همه فرمانداری ها آماده باش داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا یادآور شد: با دستور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور برای تعمیر و اصلاح سیلبندهای شهر ایلام، ۱۸‌ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو طی زمانبندی سه ساله به صورت برابر این اعتبارات را تامین و این پروژه را تکمیل کنند.

بهرام‌نیا اعلام کرد: علاوه بر این اعتبارات، ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل بحران استانداری به شهرداری ایلام اختصاص یافته است.

ربیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام تصریح کرد: تمام سیلبندهای سطح شهر ایلام رصد، آسیب‌شناسی و در صورت نیاز مسیر دسترسی به آنها تعبیه شود همچنین نقاط بحرانی مسیل‌ها شناسایی و در فرصت باقیمانده ترمیم شوند.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن در اسرع‌وقت برای احداث کانال سنگی در شهرک شهید کشوری برای جلوگیری از ورود آب به داخل منازل در مواقع بارش‌های سیلابی اقدام کند که برای احداث این کانال سنگی، استانداری ایلام هم کمک خواهد کرد.

بهرام نیا تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها با توجه به وضعیت اعلام شده نسبت به برگزاری نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در شهرستان‌ها اقدام کنند.

استاندار ایلام عنوان کرد: شهرداران با توجه با نظارت فرمانداران و بخشداران نسبت به لایروبی کانال‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها اقدام کنند.

کد خبر 2767020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha