مسعود بارزانی در دیدار با سفیر انگلیس در بغداد: حمله موشکی ایران به اربیل، "ستمی ناروا" در حق اقلیم کردستان بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسعود بارزانی حمله سپاه پاسداران به اربیل را "ظلم بزرگ" به مردم کرد و نقض حاکمیت عراق و اقلیم کردستان خواند و گفت که این حمله به بهانه واهی و بی‌اساس انجام شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز چهارشنبه مورخ 2024/01/17، استیون هیچن  سفیر انگلیس در عراق به اقلیم کردستان سفر کرد و با مسعود بارزانی در پیرمام دیدار کرد.

طبق بیانۀ دفتر بارزانی در این دیدار سفیر انگلیس به بارزانی گفت که سفر وی به منظور انتقال پیام همبستگی و حمایت کشورش به مردم و اقلیم کردستان در مواجهه با حملات "غیرموجه" سپاه پاسداران ایران به اقلیم کردستان است. در این بیانیه همچنین آمده که سفیر انگلیس در عراق  اظهار کرد که عراق و اقلیم کردستان نباید به عرصه خشونت کشورهای منطقه تبدیل شوند و عراق و کشورهای همسایه باید به حاکمیت سرزمینی یکدیگر احترام بگذارند.

بارزانی در این دیدار گفت: «حمله سپاه پاسداران به اربیل به بهانه های واهی و بی اساس، ظلم بزرگی به مردم کرد و نقض حاکمیت عراق و اقلیم کردستان بود».

بر اساس این بیانیه، بارزانی بیان کرده است: «این گونه حملات اراده مردم کرد را در هم نمی شکند، بلکه قوی تر و قوی تر خواهند شد».

مسعود بارزانی همچنین در مورد روابط با سایر کشورها گفت که ما هرگز طرفدار تنش و بدتر شدن روابطمان با هیچ کشوری نیستیم، برعکس، می خواهیم روابطمان متعادل و دوستانه باشد. اما ما در معرض تحمیل تصمیمات و سیاست های خودسرانه هیچ کشوری قرار نخواهیم گرفت و تحت هیچ فشار و حمله ای از ارزش های والا و مقدس خود و آرمان مشروع مردم خود دست نخواهیم کشید.

ساعت 11:30 شب دوشنبه 15/01/2024، شهر اربیل مورد حمله موشکی قرار گرفت و در این حمله چهار نفر کشته و 16 نفر زخمی شدند.

بلافاصله پس از این حادثه، سپاه پاسداران ایران مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و تعدادی از "پایگاه های تروریستی" و "گروه های مخالف ایران" را هدف قرار داده است.

یکی از جاهایی که مورد هدف قرار گرفت، خانه پیشرو دزه‌یی، سرمایه دار کرد، رئیس گروه فالکون بود که در این حمله کشته شد.

کد خبر 2765914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha