ضربه سنگین ترکیه به زیرساخت های انرژی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

بر اساس مشاهدات منابع خبری دیده بان حقوق بشر سوریه و خبرگزاری فرانسه بخش زیادی از زیرساخت های تامین انرژی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه آسیب جدی دیده است.

ترکیه در دومین حملات هوایی سنگین خود علیه زیرساخت های آب و برق در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، چندین نیروگاه را هدف قرار داده است. ترکیه در اکتبر گذشته نیز بعد از کشته شدن چندین تن از نیروهایش در نبرد با حزب کارگران کردستان ترکیه در اقلیم کردستان، نزدیک به 150 مرکز تامین و انتقال آب و برق در شمال و شمال شرق سوریه را هدف قرار داد.
خبرگزاری فرانسه و دیده بان حقوق بشر سوریه زیان های حملات 3 روز گذشته ترکیه به زیرساخت های آب و برق را بعد از کشته شدن حدود 10 تن از نیروهایش در اقلیم کردستان سنگین توصیف کرده اند.
خبرگزاری فرانسه و دیده بان حقوق بشر سوریه قطع شدن برق ده ها شهر و روستا در شمال شرق سوریه، بعد از حملات ترکیه را تایید کرده اند.
خبرنگاران خبرگزاری فرانسه آتش سوزی در 7 نیروگاه و ایستگاه تولید برق را گزارش کرده اند. دیده بان حقوق بشر سوریه نیز هدف قرار گرفتن هفتمین نیروگاه را تایید کرده است.
این سازمان ناظر بر تحولات سوریه در گزارش دیروز خود گفته بود که ترکیه با استفاده از پهپادهای انتحاری اقدام به انفجار نیروگاه ها و پست های انتقال آب و برق کرده است.

کد خبر 2765825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha