استاندار کرمانشاه از تشکیل قرارگاه سایبری در استان کرمانشاه  خبر داد

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه گفت: این قرارگاه سایبری با توجه به تجربه های مشابه و ظرفیت های قانونی در استان ایجاد می‌شود و به عنوان یک دیدبان سایبری برای شناسایی فرصت ها و تهدیدها، بسترساز اتفاقات بسیار خوبی در استان خواهد بود.

به گزارش کردپرس؛ محمدطیب صحرایی روز یکشنبه ۱۰ دی ماه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور مدیران عضو برگزار شد؛ گفت: تفکر انقلابی در هر کجا که به کار گرفته شود، تحول آفرین، آرامش آفرین و هویتبخش است.

وی افزود: حادثه چند روز اخیر که در حوزه پمپ بنزین ها اتفاق افتاد، نشان داد خوشبختانه یک رشد بسیار خوب در زمینه مقابله با این تهدیدات و آسیب ها در مقایسه با حوادث مشابه قبلی، اتفاق افتاده است و واکنش های مردم بسیار سنجیده و خوب بود.

 استاندار کرمانشاه عنوان کرد: خوشبختانه این تهدید به شکل بسیار مناسبی تحلیل و تبیین شد و مجموعه های مختلف در حوزه پشتیبانی های سایبری و دیگر حوزه‌ها، به صورت‌ میدانی وارد عرصه شدند و با این تدابیر همه جانبه این اخلال خیلی زود کنترل و آرامش در سطح استان برقرار شد که جای تقدیر بسیار دارد.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی به دلیل آرمان های والایش مورد عناد و دشمنی بسیاری از قدرت های جهانی است و در چنین شرایط تقابلی باید یک آمادگی همیشگی در مقابل تهدیدات دشمن و خرابکاری‌های عامدانه در سطح جامعه و دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد.

صحرایی تاکید کرد: هر چه آگاهی‌ها، اطلاع رسانی‌ها و مهارت های پایه مرتبط با این حوزه افزایش یابد، سطح مصونیت ها هم ارتقاء می‌یابد. 

وی گفت: این رویداد اخیر نشان داد استکبار جهانی در همه حوزه ها در حال دسیسه چینی برای جمهوری اسلامی است و این دشمنی ها و تهدیدها به کف جامعه و نیازهای روزمره هم کشیده شده است. 

مدیر ارشد استان در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو، عنوان کرد: با توجه به این دشمنی‌ها، تداوم این حملات سایبری نیز طبیعی و محتمل است و در این شرایط غافلگیری معنایی ندارد و باید یک آمادگی  همیشگی برای مقابله با تهدیدات نزد ما وجود داشته باشد.

وی انتخابات پیش رو را رویدادی مهم برای آمادگی بیشتر دستگاه‌ها در مقابله با تهدیدها توصیف کرد و گفت: در همین راستا باید سهم و نقش مجموعه ها در مواقع تهدید، برآوردهای بودجه‌ای و آموزش‌های پایه که افراد می بایست پیرامون ابعاد رویداد انتخابات ببیند، مشخص شود و سپس این برنامه در سطح استان اجرایی شود.

صحرایی همچنین بر ضرورت ایجاد یک قرارگاه سایبری در استان تاکید کرد و گفت: این قرارگاه سایبری با توجه به تجربه های مشابه و ظرفیت های قانونی در استان ایجاد می‌شود.

 وی تاکید کرد: این مجموعه به عنوان یک دیدبان سایبری برای شناسایی فرصت ها و تهدیدها، بسترساز اتفاقات بسیار خوبی در استان خواهد بود.

در این نشست مقرر شد گزارشی پیرامون حادثه هک شدن پمپ بنزین ها و نهادهایی که برای‌ حل این مشکل فراخوان شدند و میزان اثرگذاری آن ها تهیه شود و به عنوان یک تحلیل در جلسه بعدی نشست شورای پدافند غیرعامل و شورای اداری استان ارائه شود.

در این نشست گزارشی پیرامون حادثه اخیر حمله سایبری دشمن به پمپ بنزین ها، ارائه شد و ابعاد مختلف عملیات فعال شدن دوباره پمپ بنزین ها و نقش آفرینی دستگاه‌های مختلف در این رویداد مهم ارائه شد.

کد خبر 2765116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha