۲۷ استان کشور در چهار استان ساحلی صاحب شهر می‌شوند

سرویس ایلام - در نشست هم‌پیوندی استان‌ها با چهار استان ساحلی کشور در محل استانداری ایلام عنوان شد: ۲۷ استان کشور در چهار استان ساحلی صاحب شهر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نشست هم‌پیوندی استان‌ها با چهار استان ساحلی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، مدیران استانی و نمایندگان بخش خصوصی در سالن شهید رجایی استانداری ایلام  برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در این نشست گفت: در این طرح ۲۷ شهر جدید برای ۲۷ استان کشور در سواحل چهار استان ذکر شده جانمایی و ایجاد می‌شود.

سعید هژبری افزود: این طرح در راستای اقتصاد دریامحور و استفاده از ظرفیت دریا برای توسعه استان‌های کشور اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه انتخاب شهر در استان ساحلی به انتخاب همین کارگروه است اعضای نشست با بحث و گفتگو و هم‌اندیشی به یک نتیجه و تصمیم واحد برسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: با توجه به اهمیت بالای حفظ و حراست از دریا و استفاده صحیح از منابع آبی در توسعه اقتصادی استان‌ها، طرح ۲۷ شهر جدید برای ۲۷ استان مرکزی در سواحل چهار استان ساحلی ذکر شده با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کمبود آب در کشور مساله‌ای بسیار مهمی است یکی از راهکارهای مقابله با آن، تمرکز جمعیت در نقاط ساحلی است.

عباسی اضافه کرد: پیشرفت‌های اخیر عموما در حوزه صنایع آب‌بر در دنیا دنبال می‌شود و جانمایی و ایجاد این صنایع در استان‌هایی منطقی است که در ساحل دریا باشند و رشد روزافزون جمعی و تغییرات اقلیم هم بر این مسئله مضاعف شده است.

کد خبر 2764706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha