خودکشی اولویت اول پژوهشی ایلام / جوانان برای تسهیلات ازدواج معطل نشوند

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست سامان‌دهی امور جوانان استان به رتبه دوم ایلام در پرداخت تسهیلات ازدواج اشاره کرد و گفت: اولویت پژوهشی امسال ایلام مسأله خودکشی است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا عنوان کرد: ایلام پس از استان تهران، رتبه‌ی دوم پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور را کسب کرد و طی ۷ ماهه‌ سال‌جاری، ۷۵ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج دریافت کردند.

وی در ادامه افزود: طی ۷ ماهه‌ اول سال‌جاری از مجموع ۶ هزار و ۲۸۴ متقاضی تسهیلات ازدواج استان، ۴ هزار و ۶۹۲ نفر تسهیلات خود را دریافت کردند.

استاندار ایلام با تاکید بر همراهی و همکاری بانک‌ها با جوانان برای پرداخت تسهیلات ازدواج، خاطرنشان کرد: معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان باید همه‌ی تلاش خود را به‌ کار گیرد که هیچ یک از زوج‌های جوان استان، معطل دریافت وام ازدواج بمانند.

بهرام‌نیا با اشاره به افزایش سن ازدواج در کشور، گفت: نباید پروسه‌ها و شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره‌ تخصصی ازدواج و خانواده دشوار شود چرا که این مراکز مشاوره‌ تخصصی ازدواج و خانواده، هم منبع درآمد است و هم جوانان را ترغیب به ازدواج می‌کنند.

استاندار ایلام با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع مهم خودکشی، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های پژوهشی امسال ما بحث خودکشی است و همه‌ ما در بحث خودکشی مسئولیت داریم.

بهرام نیا تاکید کرد: عواقب خودکشی باید برای مردم تبیین شود، اسلام بن بست ندارد، در مقابل راه بسته باید با سعه صدر راه جدید پیدا کرد و راهکار بن بست های مقطعی، خودکشی نیست.

وی افزود: اطلاع رسانی درباره عواقب خودکشی صورت گیرد، کسی که خودکشی می کند هم این دنیا و هم آخرت خود را از دست می دهد و نباید از گفتن عواقب خودکشی در سطح جامعه هراس داشته باشیم.

بهرام نیا تصریح کرد: پایان دادن زندگی به روش خودکشی، بخشی از این قضیه به فرد بر می گردد و بخشی از آن به دولت و حاکمیت که ما باید در انجام وظایف خود در این بخش کوتاهی نکنیم.

کد خبر 2763331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha