ترکیه حمله اسرائیل به بیمارستان دوستی ترکیه-فلسطین در غزه را محکوم کرد

سرویس ترکیه - وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای حمله رژیم اسرائیل به بیمارستان دوستی ترکیه -فلسطین در غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، در پی حمله روز گذشته اسرائیل به بیمارستان دولتی موسوم به «دوستی ترکیه - فلسطین» در غزه، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به این بیمارستان، هدف از آن را محروم کردن مردم غزه از ابتدایی ترین حقوق خود دانست و آن را به مثابه نقض آشکار حقوق بشر از سوی رژیم اسرائیل توصیف کرد. 

در این بیانیه آمده است: «حمله اسرائیل به بیمارستان دوستی ترکیه -فلسطین در غزه را به شدت محکوم می‌کنیم. حمله به این بیمارستان که تنها مرکز درمان بیماران سرطانی در غزه است، به رغم اینکه تمامی اطلاعات لازم از جمله مختصات آن قبلا در اختیار مقامات اسرائیلی قرار گرفته بود، هیچ توجیهی ندارد.»

وزارت امور خارجه ترکیه در ادامه این بیانیه تصریح کرد: «محاصره و حملات غیرانسانی که هدف از آن محروم کردن مردم فلسطین در غزه از ابتدایی‌ترین حقوقشان است، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.»

ترکیه در این بیانیه از اسرائیل خواست تا از هدف قرار دادن ساکنان (غیر نظامی) غزه دست بردارد.

لازم به ذکر است که بیمارستان دولتی دوستی ترکیه - فلسطین (که رسانه های ترکیه از آن به عنوان دوستی ترک - فلسطین نام می برند) روز گذشته از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی بمباران شد.

صبحی ساکیک، مدیر بیمارستان دوستی ترکیه-فلسطین در گفتگو با خبرنگار آناتولی از وارد آمدن خسارات جدی به این بیمارستان خبر داد. 

ساکیک گفت: «جنگنده‌های اسرائیل طبقات سوم و آخر بیمارستان دوستی ترک-فلسطین که تنها بیمارستان درمان بیماران سرطانی در نوار غزه است را بمباران کردند که خسارات جدی در پی داشته است.»

مدیر بیمارستان دوستی ترکیه-فلسطین خاطرنشان کرد که ارتش اسرائیل چندین بار محدوده اطراف بیمارستان را نیز هدف قرار داده است.

او در ادامه تصریح کرد: «نیروهای اشغالگر نه تنها بر رنج بیماران سرطانی افزوده و آنها را از دسترسی به دارو و رفتن به بیرون برای درمان محروم کرده‌اند، بلکه با هدف قرار دادن محدوده بیمارستان جان آنها را نیز به خطر انداخته اند.»

بیمارستان دوستی ترکیه - فلسطین توسط ترکیه ساخته شد و با ظرفیت 180 تخت در سال 2017 به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان متعلق به اداره بهداشت غزه است.

کد خبر 2762591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha