ترکیه عامل بخشی از بی ثباتی در سوریه و عراق است

سرویس جهان- نشریه وابسته به دانشگاه هاروارد آمریکا علت بخشی از بی ثباتی در عراق و سوریه را سیاست های مداخله جویان ترکیه در این کشورها دانست.

به گزارش کردپرس، مجله سیاسی هاروارد اینترنشنال ریویو در تحلیلی پیرامون سیاست های خارجی دولت ترکیه در دوران رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نوشت: سیاست خارجی او بر پایه مداخله سیاسی و نظامی در بیشتر کشورها بویژه همسایگان جنوب این کشور است.

این مجله با اشاره به عملیات های نظامی متعدد ترکیه علیه کردهای سوریه و عراق در سالهای اخیر، عامل بخش مهمی از بی ثباتی در این دو کشور را سیاست های مداخله جویانه ترکیه دانسته است.

این مجله همچنین مداخلات نظامی ترکیه در سوریه علیه کردها و متحد غربی آن را عامل عدم شکست کامل داعش عنوان کرده است.

هاروارد اینترنشنال ریویو اشاره کرده است که ترکیه یکی از عوامل تضعیف کردهای عراق و حکومت اقلیم کردستان است که این مسئله ناشی از اقدامات متناقض اردوغان در مورد عراق است.

این نشریه آمریکایی معتقد است ترکیه نه تنها عامل بی ثباتی در عراق و سوریه بلکه عامل ایجاد تنش در نهادهای غربی مانند ناتوست که خود عضوی از آن است.

مجله سیاسی وابسته به دانشگاه هاروارد ترکیه تحت سلطه اردوغان را عامل بی ثباتی هم در خاورمیانه و هم در برای متحدان غربی آن توصیف کرده است.

کد خبر 2762139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha