پایان عملیات اربعین با رشد ۹ درصدی تردد زائران از مرز مهران

سرویس ایلام - استاندار ایلام در گفتگوی زنده‌ی تلویزیونی با مردم استان از رشد ۹ درصدی تردد زائران در اربعین ۱۴۰۲ از مرز مهران خبر داد و گفت: مردم ایلام اثبات کردند که ایلام قطب اربعین و مهران نگین استان ایلام است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا ضمن اشاره به رضایتمندی زوار از امکانات و توسعه زیرساختهای مرز مهران، عنوان کرد: ایام اربعین امسال ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۶۱ زائر از  مرز مهران تردد کردند  که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۸۰ هزار نفر تردد بیشتر از سال گذشته بود.

او گفت: امسال برای بازگشت زوار  ۲۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۵۸۸ هزار زائر را از پایانه‌ی مسافربری برکت به مقاصد خود انتقال دادند و از کل زوار اربعین امسال، ۳۶ درصد توسط ناوگان حمل و نقل عمومی و مابقی مسافران با خورده‌ای شخصی به مهران آمدند.

استاندار ایلام عنوان کرد: تقاطع غیر همسطح ورودی شهر مهران طی کمتر از ۹ ماه به بهره‌برداری رسید و بهره‌برداری از این نقاطع و چهارخطه کردن مسیر ایلام - مهران و مدیریت داخل شهر موجب شد که شاهد ترافیک روانی در اربعین باشیم.

بهرام نیا گفت: سال گذشته پایانه‌ی برکت، ۳۶ هکتار بود که به میزان ۴۶ هکتار افزایش یافت و ۳۶ هکتار آن آسفالت و نمازخانه و استراحت‌گاه در آن ایجاد و آب‌سردکن به اندازه‌ی کافی در این پایانه جانمایی شد و پارکینگ بزرگ اربعین نیز از ۵۵ هکتار به ۸۰ هکتار افزایش یافت و ۱۰۰ هزار خودرو در خود جای داد و با احتساب پارکینگ‌های خصوصی بیش از ۲۰۰ هزار خودرو در مهران پارک کردند.

او گفت: ۳۰۰ هزار زائر نسبت به سال گذشته از طریق مرز مهران وارد کشور شدند که از این  تعداد، حدود ۱۵۰ هزار تبعه‌ی خارجی بودند که بدون هیچ مشکلی انتقال داده شدند و با افزایش درب‌های خروج و ورود به ۵ درب، شاهد تسهیل در تردد زوار بودیم و هیچ مشکلی در تردد زوار نبود.

استاندار ایلام با اشاره به نشست‌های مشترک با استاندار واسط عراق برای ارایه‌ی بهترین خدمات‌دهی به زوار، بیان کرد: یک قرارگاه مشترک در نقطه‌ی صفر مرزی ایجاد شده بود که استانداران ایلام و واسط آخرین مسایل و مشکلات پایانه را مورد بررسی قرار می‌دادند و تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کردند.

وی به اتصال خط ریلی اسلام‌آباد غرب به مهران و خط آهن دهلران به مهران به عنوان یکی از مطالبات مهم استان در سفر رییس‌جمهور اشاره کرد و گفت: تلاش‌ها برای اجرایی شدن این پروژه ها ادامه دارد و در دستور کار قرار دارد.

بهرام نیا افزود: طی کمتر از ۲ سال ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و ارتقای زیرساخت‌های اربعین در استان هزینه شده است که بخش اعظمی از این میزان اعتبارات و کارهای زیرساختی مربوط به حوزه‌های راه‌های استان بوده است.

کد خبر 2760644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha