ایلام و لیگ دو در فوتبال! / ابراهیم محمدی*

سرویس ایلام - به بهانه اخذ مجوز تیم فوتبال لیگ ۲ مردان برای استان ایلام، روزنامه نگار ایلامی یادداشتی در اختیار کردپرس قرار داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ابراهیم محمدی در این یادداشت می‌نویسد:

از دیرباز فوتبال در ایلام در کوچه پس کوچه های این شهر شور می زد، اگر به تقویم فوتبالی این استان نگاهی داشته باشیم، از سال ۱۳۴۴ و ۱۳۴۵ بصورت رسمی باشگاه داری در استان کلید خورده است و یا در اوایل دهه ۶۰ ایلام در لیگ قدس و بعد در اوایل دهه ۷۰ در لیگ آزادگان کشور به عنوان قطب مهم فوتبال خیز در کشور محسوب می‌شد. 

اما با وجود باشگاه داری در اواخر دهه ۷۰ به دلیل نبود اسپانسر، فوتبال ایلام نزول پیدا کرد و بازیکنان با استعداد آن زمان جز عده قلیلی چون جمشیدیان، آبرویی، مسعود قاسمی و... دیگر بازیکنان نتوانستند در این رشته پر جذاب در کشور بدرخشند. 

اگر به بازیکنان نونهال و نوجوانان و جوانان استان نگاهی بیفکنیم، خواهیم دید که چه استعدادهای درخشان و نابی در بین آنها وجود دارد. نگارنده فقط به تیم فوتبال نونهالان دهه اوایل دهه ۹۰ ایلام به نمایندگی از کشور در جام جهانی‌ اشاره می‌کند که در آن سال با وجود امکانات با سرمربیگری بومی استان یعنی آقای صادق کامران خوش درخشیدند و تا یک هشتم بالا آمده و این نشان از استعداد ورزشکاران استان در این رشته است. 

حال با زحمات رئیس هیئت فوتبال استان و چانه زنی مسئولان ذی ربط استاندار، نماینده مجلس در شورای اسلامی خانم دکتر فلاحی و دیگر مدیران امتیاز بدست آمده انتظار می رود که اولاً برای یک تیم خوب از تمام ظرفیت های بالقوه استان استفاده شود و در ثانی از مسئولان انتظار می رود همانطوریکه برای امتیاز تیم تلاش شده، جهت نگهداری و حفظ آن اسپانسر بخصوص در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت های نفتی از تیم لیگ ۲ کشور که تنها نماینده استان ایلام است، حمایت کنند.

*روزنامه نگار

کد خبر 2760592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha