کمرنگ شدن حضور روسیه در صنعت نفت اقلیم کردستان

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه اویل پرایس، روسیه نیز مانند آمریکا در حال کنار رفتن از حضور در صنعت نفت اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش کردپرس، نشریه نفتی اویل پرایس از کمرنگ شدن تدریجی حضور روسیه در صنعت نفت اقلیم کردستان علیرغم استیلای نسبی این کشور بر این صنعت در این منطقه خبر داده است.

این نشریه با اشاره به این که روسیه بعد از برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان در سال 2017 تقریبا بر صنعت نفت اقلیم کردستان تسلط پیدا کرد، نوشت: این کشور با تغییر استراتژی در حال ترک تدریجی این منطقه و افزایش سرمایه گذاری در میدان های بسیار بزرگتر نفتی در عراق و خارج از اقلیم کردستان است.

 بر اساس گزارش این نشریه، روسیه در نظر دارد حضور پررنگ تری در تولید نفت خام از میدان بزرگ نفتی قورنه غربی در عراق داشته باشد که میزان نفت خام ذخیره شده در این میدان حدود 13 میلیارد بشکه بر آورد شده است.

اویل پرایس ادعا کرده است که روسیه از همان ابتدا، از حضور پررنگ در اقلیم کردستان فقط در راستای افزایش تدریجی نفوذ خود در سایر مناطق عراق در جهت حضور پررنگ تر در میدان های نفتی عراق در جنوب این کشور استفاده کرده است. اکنون که صدور نفت خام اقلیم کردستان متوقف شده است شرکت های روسی مانند لوک اویل تلاش می کنند با افزایش تولید نفت خام در میدانهای تحت کنترل دولت مرکزی عراق، دامنه حضور خود را در مناطق خارج از کنترل اقلیم کردستان افزایش دهند.

کد خبر 2759617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha