اجتماع بزرگ «یاران حسینی» موکب داران ایلام برگزار شد

سرویس ایلام - در آستانه اربعین حسینی اجتماع بزرگ موکب داران استان با عنوان «یاران حسینی» در مصلای شهر ایلام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری کردپرس، اجتماع بزرگ «یاران حسینی» متشکل از حدود ۲ هزار نفر از موکب داران استان ایلام امروز با حضور معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین، نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع، استاندار ایلام و جمعی از مسئولین و اهالی رسانه برگزار شد.

این جمع شورانگیز به نمایندگی از ۵۰۰ موکبی آمده بودند که قرار است از روزهای آینده از ۲۷ مردادماه مصادف با اول ماه صفر در مسیرهای چهارگانه ورود به مرز مهران به زائران حسینی خدمت رسانی کنند.

سردار میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در سخنانی از مردم ایلام به عنوان خادمان حسینی قدردانی کرد و گفت: بیش از یک ماه در تمام کوی و برزن ایلام نام و یاد حسین (ع) متبلور است و مسئولین استان هم از دولت مردمی پا به پای این مردم تلاش و کوشش دارد.

او گفت: ستاد اربعین دارای دو بال حاکمیتی شامل وزارت‌خانه ها و کشوری و لشکری و... است و بال دیگر آن بخش مردمی آن است و اساسا بخش حاکمیتی به کمک و یاری بخش مردمی آمده است تا کمک به برگزاری راحت تر ارزان تر ایمن تر و با معنویت بیشتر اربعین بشود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: خرسندیم که در ۲ سال خدمت دولت مردمی زیرساخت‌های زیادی در مرزهای چذابه و مهران و خسروی و تمرچین و باشماق انجام شده و این مناطق به کارگاههای بزرگ عمرانی تبدیل شده اند و مردم از این توسعه زیرساخت‌های بهره‌مند شده و می‌شوند.

میراحمدی به موکب داران توصیه کرد: تعالی هر چه بیشتر معنویت در اربعین یکی از وظایف مهمی است که بر عهده هر موکب است و موکب داران نباید صرفا خود را در خدمات محصور و منحصر کنند.

استاندار ایلام نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی گفت: ۶۴ هزار میلیارد ریال طی ۲ سال اخیر برای زیرساخت های اربعین در استان ایلام هزینه شده که ۴۴ هزار میلیارد ریال آن برای حوزه راه و ابنیه های مواصلاتی بوده است.

حسن بهرام نیا بیان داشت : احداث ۲۰ کیلومتر جاده ؛ افزایش ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین به ۱۸۰ هزار خودرو، آسفالت پارکینگ، نصب سایبان، مه پاش از خدمات صورت گرفته طی مدت یاد شده بوده و در حال حاضر جانمایی ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در دست انجام است که تا هفتم شهریور به طور کامل بهره برداری می شود.

کد خبر 2759455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha