امام حسین(ع) با یزید بیعت نکرد تا رویه ظلم در جهان به عادت تبدیل نشود

سرویس آذربایجان غربی- امام جمعه مهاباد با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) افتخاری بزرگ برای مسلمانان محسوب می شود، گفت: بیعت نکردن با یزید که به صورت انتسابی به خلافت رسیده بود، نشان داد که اسلام زنده است و رویه ظلم در جهان نباید به عادت تبدیل شود.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: قیام امام حسین (ع) در دشت کربلا و صفات و ویژگی های اخلاقی امام حسین (ع) تا ابد باقی خواهد ماند و بهترین عزاداری برای ایشان الگو برداری از فضیلت های اخلافی ایشان است.

او ادامه داد: مهر و محبت به امام حسین (ع) و خاندان پیامبر اسلام (ص) حد و مرز نداشته و در دل تمام مسلمانان از جمله شیعه و سنی و افراد آزادی‌خواه جهان نیز رخنه کرده است.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) افتخاری بزرگ برای مسلمانان محسوب می شود، گفت: بیعت نکردن با یزید که به صورت انتسابی به خلافت رسیده بود، نشان داد که اسلام زنده است و رویه ظلم در جهان نباید به عادت تبدیل شود.

ماموستا امامی با بیان اینکه حکومت یزید و امویان پس از ۷۰ سال نابود و ازبین رفت، گفت: ۱۸ نفر از شهیدان دشت کربلا فرزندان و خاندان پیامبر (ص) بودند که با عزت اسلامی خود ننگ ظلم و خواری را قبول نکردند و در راه اسلام به درجه شهادت رسیدند.

او بیان کرد: قیام امام حسین (ع) درس‌های زیادی از آزادگی، شجاعت، شهامت، مظلومیت و بی‌گناهی را دارد و باید از این وقایع بزرگ تاریخی یاد گرفت تا برای همیشه تاریخ زنده بماند و عبرتی برای حاکمان ظالم و ستمگران زمان باشد.

امام جمعه مهاباد در ادامه با اشاره به اهدای عضو مرگ مغزی توسط خانواده بوکانی، از این اقدام خداپسندانه و دارای اجر و پاداش اخروی آنان قدردانی کرد.

امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورای سال ۶۱ هجری قمری توسط سپاهیان یزید به سرکردگی عمر بن سعد در کربلا به شهادت رسیدند که این واقعه، بزرگترین فاجعه انسانی لقب گرفت.

کد خبر 2758811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha