بیستمین جشنواره فرهنگی ورزشی تموز آشوریان در ارومیه آغاز شد

سرویس آذربایجان غربی- بعد از ۳ سال وقفه، با حضور مسئولین کشوری و استانی، بیستمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جام تموز آشوریان با حضور ۱۷۰ ورزشکار و حضور ۷ تیم داخلی و خارجی به میزبانی باشگاه آشور ارومیه آغاز شد.

به گزارش کردپرس، ملکو هارطون مدیر باشگاه آشور ارومیه،  گفت: ورزشکاران حاضر در این جشنواره از ۲ کشور خارجی عراق و ارمنستان و ۵ تیم داخلی در باشگاه آشور ارومیه در ۶ رشته بسکتبال، فوتسال و والیبال بصورت تیمی و تنیس خاکی، تنیس روی میز و شطرنج بصورت انفرادی و تا روز ۲۰ تیرماه به رقابت خواهندپرداخت.

هارطور ادامه داد: این جشنواره در ۳ سال گذشته بدلیل همه گیری ویروس کرونا برگزار نشده بود و در ادوار قبلی ورزشکارانی از کشورهای آمریکا، استرالیا، گرجستان و عراق نیز حضور داشتند و برای این دوره آماده حضور بودند.

او اضافه کرد: سال آینده تلاش خواهیم کرد برنامه ریزی بهتری برای برگزاری مسابقات داشته تا شاهد حضور ورزشکاران بیشتری باشیم.

مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور شارلی انویه تکیه نماینده آشوریان و کلدانی‌ها در مجلس، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، سجاد بیرامی مدیر کل ورزش و جوانان و محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری فرماندار ارومیه و جمعی از مسئولین استانی و هموطنان آشوری حضور داشتند.

در آیین افتتاحیه این جشنواره و بعد از رژه تیم‌های حاضر ، سوگندنامه مسابقات قرائت و یک کبوتر بصورت نمادین به نشانه صلح آزاد شد ضمن اینکه مشعل بازی‌ها نیز بطور رسمی روشن شد.

کد خبر 2757859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha