امضای تفاهم‌نامه همکاری بین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و استانداری ایلام

سرویس ایلام - در راستای محرومیت‌زدایی استان و ارائه خدمات گسترده به اقشار محروم استان، تفاهم‌نامه همکاری بین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و استانداری ایلام امضا شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، این تفاهم‌نامه برای رفع محرومیت‌زدایی مناطق روستایی استان ایلام در ۱۴ حوزه‌ آبرسانی، آبخیزداری و احیای قنوات، مسکن محرومین، راه روستایی، پیشرفت منطقه‌ای و رفع معضلات حاشیه نشینی، اشتغال، امنیت غذایی، مدارس روستایی، بهداشت و درمان، روستای مولد، حوزه عشایری، تکمیل زیرساخت‌ها در محدوده روستاها و علم و فناوری بین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و استانداری ایلام امضا شد.

سردار جمال‌الدین آبرومند در نشست کارگروه قرارگاه محرومیت‌زدایی استان ایلام عنوان کرد: این قرارگاه متشکل از آستان قدس، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی‌(ره) سپاه و بسیج تشکیل شده است و دولت نیز یاور این قرارگاه برای محرومیت‌زدایی است.

او گفت: در قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع)، مددجویان کمیته‌ی امداد امام(ره) و بهزیستی و اقشار کم برخودار بنیاد شهید و بسیجیان دوران دفاع مقدس، جامعه‌ی هدف هستند.

سردار آبرومند اضافه کرد: رفع مشکلات معیشی، مسکن،  آب شرب محرومان و بهسازی راه روستایی، توجه ویژه به آموزش  و پرورش و سلامت از جمله اهداف این قرارگاه است که توجه و تمرکز به این زیرساخت‌ها موجب ثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار تکمیل زیرساخت‌ها، موضوع درآمد و تولید ثروت برای محرومان نباید مغفول بماند که در این راستا قرارگاه  توجه به زنجیره‌ی ارزش، دامپروری و کشاورزی و  احیای قنوات را در دستور کار داده است.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: با اقدامات جهادی دولت و سپاه در استان، استان ایلام با ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌ها، رتبه‌ی نخست آب‌رسانی به مناطق محروم در کشور را دارد و روستاهای هدف آب‌رسانی که ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان بود به ۲۰۰ روستا ارتقا یافت.

کد خبر 2757672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha