اشکالات انتخابات ترکیه به قبل از رای گیری مربوط می شود

سرویس جهان- اندیشکده شورای روابط خارجی با اشاره به اینکه دولت اردوغان قبل از انتخابات زمینه حذف رقبای او را فراهم کرده نوشت: اشکالات عمده انتخابات در ترکیه به قبل از بازشدن مراکز رای‌گیری باز می گردد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با کسب بیش از ۴۹ درصد آراء در انتخابات روز یکشنبه ۱۴ ماه می ۲۰۲۳، به همراه کمال قلیچدار اوغلو، نامزد اپوزیسیون با کسب ۴۵ درصد آراء به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه راه یافته‌ تا در روز ۲۸ می تکلیف رئیس جمهور آینده ترکیه تعیین شود.

اندیشکده شورای روابط خارجی یکی مسائل انتخابات ترکیه را امکان تقلب در آن عنوان کرده است. این اندیشکده معتقد است دولت اردوغان در انتخابات اخیر تمهیداتی انجام داده که رقبای اصلی اردوغان، قبل از برگزاری انتخابات از صحنه خارج شده یا تضعیف شوند.

این اندیشکده یادآوری کرده است که سیستم قضایی تحت کنترل اردوغان، قبل از برگزاری انتخابات زمینه تضعیف حریفان را فراهم کرد؛ با پرونده‌سازی علیه اکرم امام اوغلو، سیاستمدار شاخص اپوزیسیون مانع از معرفی او به عنوان نامزد مشترک اپوزیسیون شد و به جای آن کمال قلیچدار اوغلو معرفی شد. همچنین برای حزب کردگرای دموکراتیک خلقها نیز پرونده قضایی تشکیل و به انحلال تهدید شد. این دو حربه مخالفان اردوغان را قبل از برگزاری انتخابات تضعیف کرد.

اندیشکده شورای روابط خارجی احتمال انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان را به عنوان رئیس جمهور جدید ترکیه زیاد دانسته است.

کد خبر 2755786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha