برگزاری بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان ایلام

سرویس ایلام - مراسم بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان ایلام و تجلیل از رؤسا، نواب هیات های ورزشی استان و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای در زورخانه پوریای ولی ایلام برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان در این برنامه گفت: ورزش زورخانه‌ای با کمک کردن و پرداختن به معنویت انسان دست مردم را گرفته و حتی در برخی موارد این روحیه پهلوانی دست متجاوز را از این سرزمین دور کرده است؛ پس جا دارد از این ورزش حمایت‌های بیشتری شود.

وی ادامه داد: ورزش پهلوانی یا باستانی تلفیقی از فرهنگ و سنن ایرانیان و آموزه های دین مبین اسلام است که سابقه طولانی در کشور ایران دارد و نقش موثری در ترویج و تقویت روحیه پهلوانی و جوانمردی در بین اقشار مختلف و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده است، به همین دلیل ترویج و توسعه آن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه ورزش زورخانه ای و پهلوانی استان را دارای پیشینه پرافتخاری دانست و گفت: این رشته اصیل در استان را باید با یک برنامه ریزی مناسب احیا و به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

کمبود بودجه مهم ترین مانع توسعه ورزش ایلام

سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در این مراسم عنوان کرد: ورزش زورخانه ای یادآور ایران و فرهنگ کهن ماست و بسیار جای خوشحالی دارد که این جلسه نکوداشت ورزشی در گود زورخانه برگزار می شود که هر بخش و هر وسیله آن یادآور مبارزه تاریخی مردم ایران بر علیه اهریمنان است و پهلوانان زیادی از پوریای ولی تا شهید ابراهیم هادی در این ورزش فعال بوده اند و از کار مردم گره گشایی کرده اند.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس یازدهم افزود: نه به عنوان نماینده مردم در مجلس بلکه به عنوان کسی که از دیرباز در حوزه ورزش فعال بوده ام و با چالشها و مشکلات آن خصوصا در حوزه ورزش بانوان آشنا هستم، موانع بسیار زیادی بر سر راه ارتقای ورزش استان ایلام قرار دارد که مهم ترین مانع آن اعتبار و بودجه است.

فلاحی گفت: نه در استان ما بلکه در کلان کشور نیز نگاه به ورزش نگاهی راهبردی نیست و کسانی که پس از هر موفقیت ورزشکاران ما پشت دوربین ها می آیند و تعریف و تمجید می کنند، همان افراد می توانند برای بودجه ورزش استان گره گشایی بکنند اما بودجه ای که برای استان ما تعریف می کنند بودجه قابل توجهی نیست.

او گفت: ما نمایندگان در مجلس شورای اسلامی روی لایحه دولت تغییرات چندانی نمی توانیم اعمال کنیم و متاسفانه در خود مجلس نیز یک نگاه واحد و راهبردی به ورزش وجود ندارد و معدود نمایندگانی هم که در فراکسیون ورزش برای نهادینه کردن این نگاه به ورزش تلاش می کنیم، تلاش ما به تنهایی جوابگو نیست.

فلاحی خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور بخواهد موفق شود باید در دو حوزه سرمایه گذاری کند، یکی حوزه ورزش و دیگری حوزه هنر؛ چه اگر هر کدام از ورزشکاران یا هنرمندان موفقیتهایی را در عرصه جهانی کسب کنند، در تقویت انسجام ملی، سرمایه اجتماعی و غرور ملی کار هزاران سخنرانی را انجام می دهند.

وی افزود: تا این نگاه در حوزه سیاست گذاری ما نهادینه نشود ما همچنان هر روز با مشکلات عدیده حوزه ورزش مواجه خواهیم بود.

نماینده ایلام تاکید کرد: به عنوان نماینده و بنا به اختیاراتی که قانون به نماینده مجلس داده است، تا جایی که از محل مسئولیتهای اجتماعی نفت به نمایندگان اجازه می دهند که مبالغی را به مطالبات مردمی اختصاص دهند، بنده همواره بخشهای قابل توجهی را به تکمیل زیرساختهای حوزه ورزش اختصاص داده و می دهم.

کد خبر 2755571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha