فرماندار بدره: تنگه کافرین را به دلیل بی حجابی تعطیل کردیم!

سرویس ایلام- فرماندار شهرستان بدره در ایلام گفته است «تنگه کافرین» به دلیل بی حجابی گردشگران تعطیل شده است.

به گزارش کرد پرس، بر اساس خبری که خبرگزاری فارس از قول یاسر علیزاده منتشر کرده است، با توجه به عدم رعایت حجاب اسلامی از سوی برخی گردشگران در تنگه کافرین بازدید و ورود به این منطقه گردشگری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

بر اساس این خبر آقای فرماندار در ادامه گفته است: «این تنگه تنها برای عده ای محدود اشتغال زایی فصلی داشته است.در چند وقت اخیر با ورود برخی گردشگران بی حجاب فرهنگ بومی و اصیل این منطقه نادیده گرفته شده است. بر همین اساس در راستای تعهد به تکلیف قانونی خود بر محافظت از حریم فرهنگی، دینی و اخلاقی این شهر تصمیم بر این شد این مکان گردشگری فعلا تعطیل شود.»

وی  گفت: این مکان گردشگری در صورت متعهد شدن میراث فرهنگی به رعایت ضوابط و استقرار نفراتی برای کنترل این مسأله بازگشایی خواهد شد.

گفتنی است: تنگه کافری یا تنگه کافرین یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان ایلام محسوب می‌شود. این تنگه‌ی زیبا  در پانزده کیلومتری شمال شهر بدره قرار گرفته است.

شهرستان بدره در ۳۸کیلومتری شمال‌غربی  دره‌ شهر و ۸۰کیلومتری شهر ایلام قرار گرفته است و از زیباترین شهرستان‌های استان ایلام به شمار می‌رود.

بدره شهر تنگه‌های سحرآمیز و طبیعت سرسبز و بکر است و از این رو همه ساله در فصول مختلف، گردشگران و طبیعت‌ دوستان بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند. علاوه بر تنگه کافری، تنگه الماس و تنگه برنجان از دیگر تنگه‌های مهم و زیبای این شهر هستند. کاوش‌های باستان‌شناسی حاکی از آن است که آثار زندگی بشر در این منطقه به حدود سه هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد.

کد خبر 2755389

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha