تشکیل کمیته اتقان آراء در دادگستری استان ایلام

سرویس ایلام - با حضور رئیس کل دادگستری استان ایلام کمیته اتقان آراء در دادگستری تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رئیس کل دادگستری استان ایلام در این جلسه گفت: این کمیته در راستای دستور العمل ارزیابی اتقان آرا قضایی قوه قضائیه و در راستای اجرای مواد قانونی در این خصوص و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت اتقان آراء قضایی و فراگیر شدن آن به عنوان پیش نیاز تحول قوه قضائیه و به منظور ارتقای کیفیت دادرسی، نظارت کیفری بر نحوه عملکرد قضایی و افزایش صدور آراء متقن و مستحکم تشکیل شده است.

عمران علیمحمدی گفت: قضات در انشاء رای و صدور احکام بایستی تمام شاخص ها و ساختار رأی متقن را مد نظر داشته باشند تا رأی صادره در محاکم تجدیدنظر و بالاتر نقض نشود و شاهد کاهش موجودی پرونده ها باشیم.

در ادامه جلسه اعضا کمیته ارزیابی اتقان آرا پیشنهاداتی چون نظارت بر عملکرد قضات اظهار نظر در دادسرا، نظارت بر جلسات محاکم برای جلوگیری از موارد نقض آراء در دادگاه تجدید نظر، عدم تعجیل در صدور رأی در پرونده های حقوقی، جمع بندی بیشترین موارد نقض آراء توسط دادگاه تجدیدنظر و شناسایی قضات و شعبی که بیشترین موارد نقض را دارند بررسی و ارائه شد.

در پایان اعضاء کمیته برنامه هایی را در خصوص تقویت دانش قضایی قضات، شناسایی و رفع موارد اختلاف نظر قضات و موارد و برنامه هایی در مورد تشویق و تذکر به قضات را در جهت اتقان هر چه بیشتر آراء مصوب کردند.

کد خبر 2755132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha