آبدانان رکورددار بارش در ایلام / رودخانه میمه طغیان کرد

سرویس ایلام - با تخلیه موج پرفشار بارندگی اخیر در استان ایلام، برخی خسارات بر زیرساختها و خانه های مردم وارد شد و رودخانه میمه طغیان کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بارش ۱۳۲ میلیمتری آبدانان بیشترین میزان بارندگی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی استان بود. در عین حال آمار برخی ایستگاههای بارن‌سنجی استان بسیار بیشتر از این مقدار گزارش شد و طی آن زیفل با ۱۹۱میلیمتر، سیاه گاو با ۱۷۸/۲میلیمتر و مورموری با ۱۶۹میلیمتر بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، بدره با ۱۱۱ و ملکشاهی با ۱۰۴ میلیمتر در رتبه های بعدی قرار داشتند و مرکز استان نیز ۱۰۲ میلیمتر ثبت شد که فرونشست یکی از بلوارهای شهر ایلام یکی از خسارات وارده بود.

لطیف صادقی، فرماندار شهرستان ویژه دهلران نیز امروز صبح اعلام کرد: در پی بارشهای شب گذشته در مناطق شمالی و مرکزی شهرستان، رودخانه میمه طغیان کرده و از عشایر و کشاورزان منطقه می خواهیم که از اطراف رودخانه فاصله بگیرند.

وی افزود تاکنون در حوزه شهرستان دهلران حدود ۷۰ میلیمتر بارش داشته ایم و سد دویرج که از ارتفاعات آبدانان سرچشمه می گیرد رهاسازی شده و همزمان در حال سرریز است.

در برخی منازل نیز گزارش آبگرفتگی داده شد که در این راستا علیمحمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام اعلام کرد: در پی بارندگی‌های عصر روز گذشته تا صبح امروز تخلیه آب ۲۱ واحد مسکونی که در شماری از روستاهای استان دچار آبگرفتگی شده بودند، انجام شده است.

او گفت: ۱۷ تیم عملیاتی در قالب ۲۰ نفر از کارکنان و ۳۸ نجاتگر با استفاده از ۱۱ دستگاه لجن کش بکارگیری و کار امداد رسانی و تخلیه آب را انجام داده اند.

فرشاد یاسمی مدیرکل امور عشایر ایلام نیز گفت: دسترسی ۷۰ درصد ایل راه های استان بدلیل بارندگی های شدید و سیل آسا قطع شده و ارتباط با عشایر با ماشین های کمک دار امکان پذیر است.

بارندگی های شدید همواره باعث گل آلود شدن آب سد ایلام می شود که بخش عمده ای از آب شرب شهر ایلام را تامین می کند. در همین راستا روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان ایلام طی اطلاعیه ای امروز صبح اعلام کرد: همانطوریکه پیش بینی شد بعلت بارش رحمت الهی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان بویژه ایلام، آب چشمه گل گل ملکشاهی و سد ایلام بعلت جاری شدن سیل گل آلود شده و کدورت آب بیش از حد مجاز بالا رفته و به همین علت تا اطلاع ثانوی مجبور به خاموش کردن ایستگاههای پمپاژ هستیم لذا از عموم شهروندان تقاضا می شود ضمن صرفه جویی، نسبت به ذخیره سازی مناسب آب اقدام کنند.

فیلم زیر توسط فرماندار دهلران از رودخانه میمه گرفته شده است.

کد خبر 2754525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha