رشد ۲۷۴ درصدی توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده استان ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام از رشد ۲۷۴ درصدی توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، غلامرضا جنتی با اعلام این خبر گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۲۰۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه شهرها و روستاهای استان توزیع شده در حالی که این عدد در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۴ میلیارد تومان بوده است.

جنتی افزود: از این محل ۱۱۵ میلیارد تومان به شهرداریها، ۴۵ میلیارد تومان به دهیاریها، ۱۶میلیارد تومان به امور عشایری، ۴ میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری، و پنج و نیم میلیارد تومان به ورزش و جوانان استان پرداخت شده و ۱۸ میلیارد تومان مربوط به ۱۰ درصد ماده ۳۹ سهم وزارت کشور (سازمان شهرداری ‌ها و دهیاری ها) بوده است.

وی توضیح داد: مالیات وصول شده استان تماماً به خزانه کشور واریز می شود و مطابق با قانون برنامه و بودجه صرف امور جاری، دفاعی و امنیتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و عمرانی مثل ساخت سد، پارک، جاده و... می شود. به علاوه سازمان امور مالیاتی بر اساس برنامه های توسعه ای کشور و قوانین مالیاتی، عوارض موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده را جهت توسعه و امور عمرانی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز می کند.

کد خبر 2754364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha