نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام شدند

سرویس ترکیه - هیأت عالی انتخابات ترکیه اسامی نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را اعلام کرد که بر اساس آن 4 نفر به مصاف انتخابات خواهند رفت.

به گزارش کردپرس، احمد ینر، رئیس هیأت عالی انتخابات ترکیه (YSK) فهرست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را اعلام کرد. بر این اساس کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، محرم اینجه رئیس حزب تازه تأسیس میهن، رجب طیب اردوغان رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) و سینان اوغان نماینده سابق حزب حرکت ملی (MHP) چهار نامزدی هستند که شرایط شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری را کسب کرده اند.

بر اساس قوانین ترکیه، نامزدهای مستقلی که فراکسیونی در مجلس ترکیه ندارند برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باید دست کم 100 هزار امضای مردمی به دست بیاورند. به این ترتیب محرم اینجه و سینان اوغان دو نامزدی هستند که موفق به جمع آوری 100 هزار امضای مردمی برای شرکت در رقابت های انتخاباتی شدند.

بنا بر اعلام هیأت عالی انتخابات ترکیه، رأی دهندگان 114 هزار امضا به محرم اینجه، 111 هزار و 508 امضا به سینان اوغان، 69 هزار و 255 امضا به محمد علی فاتح اربکان رئیس حزب رفاه نو، و 27 هزار و 61 امضا به دوغو پرینچک رهبر حزب وطن دادند. به این ترتیب 4 فرد مذکور به مصاف انتخابات ریاست جمهوری خواهند رفت.

کد خبر 2753942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha