موزه تنبور شهرستان دالاهو افتتاح شد

سرویس کرمانشاه _ موزه تنبور شهرستان دالاهو با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی شد.

به‌گزارش کردپرس، علیرضا برشاهی رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان در مراسم افتتاحیه این موزه بااشاره به قدمت و پیشینه شهر کرند در ساخت تنبور و تنبور نوازی، اظهار کرد: باتوجه به اینکه ساخت تنبور و نواختن این ساز اصیل پیشینه ای بسیار کهن در بین مردم دالاهو دارد، بنابراین در سال‌های گذشته به عنوان شهر ملی تنبور به ثبت رسیده است.

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به علاقه بسیار بالای مردم دالاهو به این ساز سنتی اشاره کرد و گفت: ساخت تنبور و نواختن این ساز کهن نسل به نسل و سینه به سینه در بین مردم این منطقه منتقل شده است.

او به چگونگی راه اندازی موزه تنبور این شهرستان هم اشاره کرد و افزود: یکی از علاقمندان به این ساز کهن درماه‌های گذشته برای راه انداری یک موزه تنبور اقدام کرد و پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان توانست این موزه را راه‌اندازی کند.

برشاهی تصریح کرد: این موزه در یکی از خانه‌های قدیمی شهر کرندغرب به عنوان مرکز شهرستان دالاهو توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است. او تاکید کرد: این موزه شامل بخش‌هایی همچون کارگاه ساخت تنبور، آموزش ساخت تنبور و تنبور نوازی و نیز نمایش ساز تنبور است.

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه ادامه داد: همچنین در این موزه پیشینه تاریخی تنبور، شخصیت‌های بزرگ تنبور نواز شهرستان، تنبورهای قدیمی و... و. برای علاقمندان به تنبور به نمایش درآمده‌است.

کد خبر 2753775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha