تلاش اقلیم کردستان برای جذب سرمایه کشورهای حوزه خلیج فارس

سرویس جهان- سث فرانتزمن سفر این هفته نخست وزیر اقلیم کردستان به امارات را در راستای تلاش این منطقه برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی و ارتباطات جهانی کشور امارات عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، مسرور بارزانی، نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق روز سه شنبه این هفته به امارات متحده عربی رفت و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

سث فرنتزمن، کارشناس مسائل خاورمیانه و کردها با اشاره به این که مقامات اقلیم کردستان بارها به امارات و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سفر کرده اند این سفرها را در راستای استفاده از ظرفیت های اقتصادی و استراتژیک این کشورها دانست.

او در وبسایت خود اشاره کرده است مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان در این سفر با مقامات بلندپایه امارات دیدار و گفتگوهای مهمی انجام داده است. از نظر او اقلیم کردستان عراق به امارات و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عنوان شرکای قابل اتکا برای توسعه اقتصادی نگاه می کند.

سث فرانتزمن معتقد است مقامات اقلیم کردستان که با بحران اقتصادی و بدهی سنگین روبه رو هستند، تلاش می کنند ارتباطات سیاسی و اقتصادی این منطقه را گسترش دهند و سفرهای متعدد این مقامات به حوزه خلیج فارس تلاش برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی این منطقه است.

این کارشناس با اشاره به این که اقلیم کردستان برای گسترش زیرساختها و سرمایه گذاری به منابع سرمایه ای کشورهای عربی خلیج فارس چشم دوخته است سفر بارزانی به امارات را مهم ارزیابی کرده است.

با این حال او با اشاره به اختلافات و چند دستگی سیاسی در اقلیم کردستان معتقد است این مسئله می تواند روی افزایش سرمایه گذاری خارجی در اقلیم کردستان تاثیر منفی بگذارد.

کد خبر 26192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha