تکاپوی بیشتر کردهای سوریه برای توافق با دمشق بعد از خروج آمریکا از افغانستان

سرویس جهان- روزنامه نشنال امارات به نقل از دیپلمات های غربی از افزایش تلاش نیروهای کرد سوریه برای رسیدن به توافق بلندمدت با دمشق بعد از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان خبر داده است.

به گزارش کردپرس، روزنامه نشنال امارات از وضعیت شکننده کردهای سوریه در سال جدید میلادی به دلیل ادامه رقابت میان بازیگران اصلی در سوریه برای کنترل بر مناطق تحت کنترل آنها خبر داده است.

این روزنامه با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در تابستان گذشته و احتمال خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، از تلاش کردها برای رسیدن به توافق با دولت مرکزی سوریه برای حفظ موقعیت اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه خبر داده است.

روزنامه انگلیسی زبان نشنال امارات نوشت: دیپلمات های غربی گفته اند از تابستان گذشته که آمریکا نیروهای خود را از افغانستان خارج کرد نیروهای کرد سوریه تلاش خود را برای رسیدن به توافقی ماندگار با دولت مرکزی سوریه بیشتر کرده اند و برای این منظور هرچه بیشتر به دنبال گفتگو با نمایندگان دولت مرکزی سوریه بوده اند.

این روزنامه همچنین از نشان دادن تمایل بیشتر از سوی نیروهای حاکم بر کردستان سوریه برای رسیدن به توافق تقسیم قدرت با شورای میهنی کرد سوریه، نیروی اپوزیسیون در منطقه تحت کنترل کردها خبر داده است.

با این حال یکی از مقامات ائتلاف مخالف در سوریه نزدیک به ترکیه، به این روزنامه گفته است هیچ کدام از این تلاشها به جز ادامه حضور نیروهای آمریکا در سوریه نمی تواند موجودیت اداره خودگردان کردی در سوریه را تضمین کند.

کد خبر 24744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha